Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز بازاری نوسانی مشابه با بازار روز گذشته مورد انتظار است. رسیدن به تعطیلات پایان هفته، افت ارزش معاملات و همچنین نگرانی از بابت تحولات سیاسی، عاملی برای احتیاط در رفتار معامله‌گران خواهد بود؛ هر چند که بعضا بازار ما را سورپرایز می‌کند و نمی‌توان این احتمال را نادیده گرفت که تحت تاثیر نبود فروشنده جدی، شاخص راهی جدال با مقاومت یک میلیون و 426 هزار واحدی گردد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 2 آذر 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار با عرضه‌های بیشتری روبرو شد اما فشار فروش به‌قدری بالا نبود که افت بااهمیتی ثبت شود و عموما روند قیمت‌ها نوسانی بود. در نتیجه این رویداد شاخص کل افت اندک  هزار واحدی را تجربه کرد و در ابتدای کانال 1.4 میلیون واحد به کار خود خاتمه داد. اما رشد هر چند محدود شاخص هم‌وزن و حرکت پائین به بالای یک ساعت پایانی نشان داد که بازار شرایط چندان بدی نداشته و نقدینگی موجود در حال چرخش و سرک کشیدن از صنعتی به صنعت دیگر است. تنها اتفاق منفی در بازار روز گذشته، افت حجم و ارزش معاملات بود که آن هم عموما در دوره‌های استراحتی، اتفاقی طبیعی است. 

این روزها ریسک بازار از 3 ناحیه افزایش یافته و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. ریسک اول، تحولات سیاسی داخلی است. خیلی این موضوع را باز نمی‌کنیم اما فضا پیچیده، غیرمنطقی و بسیار عجیب پیش می‌رود و تبعات آن به مانند آواری است که بر سر اقتصاد و بازار خراب می‌شود. ریسک دوم، تحولات سیاسی بین‌المللی است که خود را در صدور قطعنامه‌های متعدد به ویژه از سوی آژانس علیه ایران نشان داد و احتمال فعال شدن مکانسیم ماشه را شدت بخشیده است. البته بحث ما سیاسی نیست اما به هر جهت نمی‌توان این ریسک را نادیده گرفت. ریسک سوم که البته خیلی هم جدید نیست، وضعیت نگران‌کننده بازارهای جهانی به‌خصوص نفت است که از روزهای پایانی هفته گذشته نمود پیدا کرد.

تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای نفت روسیه اگر‌ اجرایی شود، سبب افت درآمد دولت و البته درهم پیچیده شدن وضعیت بازارهای جهانی خواهد شد. اما در کنار این 3 ریسک به این نکته هم باید توجه داشت که با بالا گرفتن تحولات سیاسی، نرخ ارز هم حرکت خواهد کرد و هیچ بعید نیست که به زودی یک جهش دیگر در نرخ دلار داشته باشیم. البته مدت‌هاست که بازار تحولات سیاسی و رشد نرخ ارز می‌بیند ولی در قیمت‌ها لحاظ نمی‌کند. یا اگر لحاظ هم می‌کند، سرعت رشد آن متناظر با افزایش قیمت دلار نیست.

اما برای امروز بازاری نوسانی مشابه با بازار روز گذشته مورد انتظار است. رسیدن به تعطیلات پایان هفته، افت ارزش معاملات و همچنین نگرانی از بابت تحولات سیاسی، عاملی برای احتیاط در رفتار معامله‌گران خواهد بود؛ هر چند که بعضا بازار ما را سورپرایز می‌کند و نمی‌توان این احتمال را نادیده گرفت که تحت تاثیر نبود فروشنده جدی، شاخص راهی جدال با مقاومت یک میلیون و 426 هزار واحدی گردد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24