Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بالاترین رقمی که شاخص کل در رشد اخیر دشت کرده بود، سطح یک میلیون و 426 هزار واحد است که در مقطع کنونی، مهمترین و نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی بازار است. لذا باید منتظر ماند و دید آیا بازار قدرت گذر از این سد در کوتاه‌مدت را دارد یا نوسانات خنثی پس از رسیدن بازار به این سطح تکرار خواهد شد. برای امروز بازاری مثبت اما نسبتا پُر عرضه مورد انتظار است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 آبان 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی پیش‌بینی می‌شد بورس تهران معاملات دومین روز کاری هفته را با فشار نسبی عرضه آغاز کند و از ساعت دوم سمت تقاضا میدان‌دار شود که شرایط بهتر از انتظار پیش رفت و به لطف نحوه چیدمان اردر خرید و فروش در زمان مچینگ بازار در نماد ایران‌خودرو تحت تاثیر خوش‌بینی به براندازی قیمت‌گذاری دستوری، از همان دقایق ابتدایی، سمت تقاضا قدرت خود را به رخ فروشندگان کشید تا در یک روز نسبتا خوب شاهد کامبک بازار، رشد حدود 11 هزار واحدی شاخص و برگشت به کانال 1.4 میلیون واحد باشیم. در این روز باری دیگر ارزش معاملات افزایش یافت و شاهد ورود هر چند محدود نقدینگی به تالار شیشه‌ای بودیم. هر چند که در نیمه دوم بازار، فشار عرضه مقداری بالا بود.

به نظر صدور 3 سیگنال مثبت در بهبود نسبی تقاضای روز گذشته موثر بوده است. عامل نخست، تحرکات مثبت در صنعت خودرو است. به نظر سرعت گرفتن ورود خودرو به بورس کالا، موتور زیان‌سازی شرکت‌های این صنعت را خاموش کند و این اتفاق بسیار مهمی است و این سیگنال را می‌دهد که برای مابقی کالاهای تحت نظارت قیمت‌گذاری دستوری، مشابه این رویه را داشته باشیم. سیگنال دوم رشد دلار نیمایی و نزدیک شدن آن به کانال 28 هزار تومانی است. ادامه رشد دلار نیمایی عاملی برای رشد نرخ فروش محصولات شرکت‌ها و در ادامه افزایش سود بنگاه‌ها خواهد بود. سیگنال سوم، اخبار مرتبط با بودجه دولت است. گویا طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته و برنامه‌ریزی سازمان بورس درخصوص بندهای اثرگذار بودجه سال آینده بر شرکت‌های بورسی، دولت و مجلس هفته‌های گذشته از عدم تصویب هر بند ضدبورسی در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داده‌اند تا یکی دیگر از ریسک‌های بزرگ بازار کنار رود. روشن شدن ابعاد بودجه به ویژه نرخ ارز می‌تواند شوک مثبت خوبی به بازار وارد کند.

صدور این 3 سیگنال موجب شد تا باری دیگر حجم و ارزش معاملات روند افزایشی بگیرد. لذا به نظر می‌رسد اصلاح SIDE بازار در حال خاتمه یافتن باشد. بالاترین رقمی که شاخص کل در رشد اخیر دشت کرده بود، سطح یک میلیون و 426 هزار واحد است که در مقطع کنونی، مهمترین و نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی بازار است. لذا باید منتظر ماند و دید آیا بازار قدرت گذر از این سد در کوتاه‌مدت را دارد یا نوسانات خنثی پس از رسیدن بازار به این سطح تکرار خواهد شد. برای امروز بازاری مثبت اما نسبتا پُر عرضه مورد انتظار است.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24