Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برگشت بازار انصافا سریع و با کندل‌های قدرتمندی بود و این موضوع در مبانی تحلیل تکنیکال به معنای تغییر روند بازار است. ضمن اینکه دلار و شرایط بنیادی شرکت‌ها هم از رشد بازار حمایت می‌کنند. بنابراین پس از رشد اولیه، احتمالا بازار برای یک دوره کوتاه‌مدتی رفتار نوسانی رفت و برگشتی را طی می‌کند تا پس از استراحت، جذب نیرو و تجدید قوا بتواند راهی اهدف بعدی خود گردد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 25 آبان 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : همانطور که انتظار می‌رفت، بورس تهران معاملات چهارمین روز کاری هفته را با تقاضای بهتری آغاز کرد و در همین راستا شاخص کل با رشد محدود 3 هزار واحدی همراه شد اما با گذر از یک ساعت ابتدایی باز هم سمت تقاضا کم آورد و در نتیجه بخشی از رشد بازار از دست رفت. البته در مجموع شرایط کلی بازار بد نبود اما باید اعتراف کنیم که انتظار ما کمی بیشتر بود. ضمن اینکه کماکان حقیقی‌ها دست برتر در خروج پول از بازار را دارند و این موضوع کمی عجیب است. این روزها 3 دیدگاه در بازار وجود دارد. دیدگاه نخست که بشدت بدبینانه است، عدم اعتقاد برخی از معامله‌گران به تغییر روند است. آنها معتقدند دولت و دستگاه‌های نظارتی همزمان با جهش نرخ ارز و تغییر روند کامودیتی‌ها یک شوک به بازار وارد نمودند و رشد دو هفته اخیر در قالب یک نوسان بوده که خاتمه یافته و بازار مجددا به روند کاهشی باز خواهد گشت. متاسفانه تعداد این افراد در بازار کم نیست به ویژه اینکه آنها در رشد هفته‌های اخیر هم موفق به کسب بازدهی نشدند و از همین روی از ریزش قیمت‌ها خشنود می‌شوند.

دیدگاه دوم این است که رشد 7 – 8 روزه بازار بیش از اندازه سریع و عجیب بوده و همین موضوع عاملی برای کاهش ریسک‌پذیری معامله‌گران و نیاز به یک دوره اصلاح قیمتی و زمانی (دست به دست شدن سهام) است. این دیدگاه تا حدودی معقول و قابل پذیرش است. و دیدگاه آخر که کمی خوشبینانه است، این است که بازار به کف اصلی رسیده و دلیل برگشت، ریزش سنگین ماه‌های اخیر و تغییر ترند دلار بوده و آنقدر جذابیت وجود دارد که شاخص بتواند به مرور راهی سقف تاریخی خود گردد.

به نظر دیدگاه نخست را باید منتفی شده دانست. دیدگاه سوم چندان از منطق خارج نیست اما مشکل اصلی بازار نبود اعتماد و نقدینگی و شرایط امنیتی آن است. لذا در شرایط فعلی، تکیه زدن به دیدگاه دوم، شاید منطقی‌ترین حالت ممکن باشد. به ویژه اینکه برگشت بازار انصافا سریع و با کندل‌های قدرتمندی بود و این موضوع در مبانی تحلیل تکنیکال به معنای تغییر روند بازار است. ضمن اینکه دلار و شرایط بنیادی شرکت‌ها هم از رشد بازار حمایت می‌کنند. بنابراین پس از رشد اولیه، احتمالا بازار برای یک دوره کوتاه‌مدتی رفتار نوسانی رفت و برگشتی را طی می‌کند تا پس از استراحت، جذب نیرو و تجدید قوا بتواند راهی اهدف بعدی خود گردد. برای امروز نیز با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته، بازاری نوسانی و بی‌رمق مورد انتظار است.

برای اطلاع مجامع بورس این هفته روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده بهترین شرکت سرمایه گذاری در بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از سیگنال خرید سهام امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای گرفتن سیگنال لحظه ای روی لینک کلیک کنید.↪️

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24