Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برخی به واسطه تجربه‌های تلخ گذشته، رشد بازار را تمام شده و موقتی تلقی می‌کنند و برخی دیگر معتقدند بازار پس از کمی اصلاح و دست به دست شدن و حجم گرفتن به روند صعودی آغاز شده باز خواهد گشت. با توجه به روند فعلی شاخص، سناریوی دوم را محتمل‌تر می‌دانیم چراکه گارد کلی شاخص با دو کندل هفتگی ثبت شده به شکلی است که دست‌کم رشد تا کانال 1.6 میلیون واحدی تا پیش از خاتمه یافتن سال میسر خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 23 آبان 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار پُرعرضه آغاز کرد. با گذر از یکساعت ابتدایی، سمت تقاضا در برخی از نمادهای مورد توجه تقویت شد و در همین راستا، بخشی از افت روزانه شاخص جبران شد اما در نهایت این فروشنده‌ها بودند که دست برتر را داشتند و دماسنج اصلی بازار با عقبگرد نزدیک به 7 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 419 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. پس از آن ریزش سنگین دهه پایانی مهر و روزهای ابتدایی آبان و همچنین جهش خیره‌کننده قیمت‌ها به ویژه در سهام بزرگ، حال می‌بینیم که بازار در فاز انتظار و تردید قرار گرفته و همین موضوع منجر به افت نسبی ارزش معاملات گردیده است. در این بین خروج پول را هم با سرعتی آهسته‌تر از گذشته شاهد هستیم.

برخی به واسطه تجربه‌های تلخ گذشته، رشد بازار را تمام شده و موقتی تلقی می‌کنند و برخی دیگر معتقدند بازار پس از کمی اصلاح و دست به دست شدن و حجم گرفتن به روند صعودی آغاز شده باز خواهد گشت. با توجه به روند فعلی شاخص، سناریوی دوم را محتمل‌تر می‌دانیم چراکه گارد کلی شاخص با دو کندل هفتگی ثبت شده به شکلی است که دست‌کم رشد تا کانال 1.6 میلیون واحدی تا پیش از خاتمه یافتن سال میسر خواهد بود. اما به هر جهت بازار در مسیری است که خود را در معرض احتمال اصلاح می‌بیند و در سوی دیگر جریان نسبتا خوب پولی را مشاهده می‌کند و در نتیجه وسواسی‌تر عمل کرده و ریسک خود را مدیریت می‌کند و حاضر به خرید هر سهمی به هر قیمتی نیست. در این بین نقش صندوق‌های حمایتی (توسعه و تثبیت) و حقوقی‌ها بسیار بااهمیت است. آنها همانطور که در مثبت‌ها با عرضه بازار را به تعادل می‌رسانند، می‌بایست در منفی‌ها هم خریدار بوده و علاوه بر سفت کردن کف بازار و حفاظت از اندک اعتماد ایجاد شده، اجازه افت قیمت و ایجاد فضای نوسانی‌گیری را ندهند.

و در آخر به سراغ یکی از مهمترین رویدادها یعنی بودجه 1402 که بازار را در چند هفته پیش رو درگیر می‌کند، خواهیم رفت. زمزمه‌های اعداد و ارقام مختلف در بودجه به گوش می‌رسد و مهمترین عامل که چشم بازار به آن بوده، بحث نرخ خوراک است که گویا در همین نرخ‌های فعلی باقی مانده و طبیعی هم بود که دولتی با این حجم کسری بودجه، از چنین درآمدی صرف‌نظر کند. البته نکته مثبت این موضوع این است که به دلیل رشد دلار نیمایی، نرخ دلاری گاز هر سال منطقی‌تر می‌شود. بنابراین ریسک بحث نرخ خوراک تقریبا از سر بازار برداشته شده است. البته در بودجه رویدادهای مهم دیگری به نام عوارض و مالیات هم وجود دارد که به نظر از همین حالا باید در مورد آن رایزنی‌های لازم صورت گرفته تا اعداد و اتفاقات عجیبی سر بازار خراب نشود. نرخ برق و همچنین تحولات نرخ تسعیر ارز، نرخ فروش نفت، بودجه عمرانی و موارد دیگر در رتبه‌های بعدی قرار دارند که رفته‌رفته ابعاد آن مشخص شده و در بازار موثر خواهد بود. احساس می‌کنیم بودجه سال 1402 چالش کمتری برای بازار خواهد داشت و تحولات تلخ سال گذشته تکرار نخواهد شد. اما برای امروز هم احتمالا بازاری نوسانی توام با رگه‌هایی از عرضه را داشته باشیم. نکته مهم اینکه، هنوز اعتماد آنطور که باید و شاید جلب نشده و برخی درگیر بازار نشده‌اند. بنابراین روند معاملات روزهای آتی تعیین‌کننده سرنوشت بازار خواهد بود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24