Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

حسین عبدی کارشناس بازار سرمایه می گوید، این روزها بازار سهام، سراسر پتانسیل است چراکه پس از ماه ها ریزش بازار، شاهد اعلام دولت مبنی بر عدم گرانی هیچ یک از حامل های انرژی برای امسال و سال آینده هستیم، همچنین رشد نرخ ارز، بسته حمایتی سازمان بورس، ارزندگی بازار و قیمت سهام و طرح بیمه سهام سهامداران خرد همگی نوید روزهای روشنی برای بازار سهام می دهند.

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛ عدم گرانی حامل های انرژی، سوخت جدید رشد بازار سهام/ بازار سهام، سراسر پتانسیل است

بورس24 : حسین عبدی کارشناس بازار سرمایه می گوید، این روزها بازار سهام، سراسر پتانسیل است چراکه پس از ماه ها ریزش بازار، شاهد اعلام دولت مبنی بر عدم گرانی هیچ یک از حامل های انرژی برای امسال و سال آینده هستیم، همچنین رشد نرخ ارز، بسته حمایتی سازمان بورس، ارزندگی بازار و قیمت سهام و طرح بیمه سهام سهامداران خرد همگی نوید روزهای روشنی برای بازار سهام می دهند.

حسین عبدی در رابطه با صحبت های رییس سازمان برنامه و بودجه به بورس24 گفت: دولت با توجه به شرایط کلی اقتصاد کشور اعلام کرده که هیچ یک از حامل های انرژی در سال 1401 و 1402 افزایش قیمت نخواهد داشت. این مساله باعث شده تا یکی از ترس های اصلی بازار حداقل برای ادامه سال از بین رفته و سهامداران با خیال راحت تری اقدام به خرید کنند.

او افزود: در کنار این مسایل البته افزایش نرخ ارز و کاهش اندک نرخ بهره نیز اثرگذار بود و جمیع این موارد سبب شد که به صورت جمعی بازار روند رشد خوبی را طی هفته گذشته در پیش بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اعلام عدم گرانی حامل های انرژی به غیر از بحث روانی که برای بازار سرمایه دارد در بحث بنیادی و تحلیلی سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار نیز اثر گذار خواهد بود چراکه برآورد سود بالاتری را برای شرکت ها متصور می کند. افزایش نرخ ارز هم مزید بر علت شده و باعث شده بازار تاحدود زیادی واکنش مثبتی نشان دهد.

عبدی ادامه داد: از سوی دیگر بسته حمایتی 10 بندی که مسوولان ارایه کرده اند تاثیر روانی و واقعی خود را گذاشته و از دو جنبه خیال سهامداران را راحت کرده است. این اخبار نشان داد که دولت نسبت به بازار سرمایه حسن نیت دارد و تمایل کلی دولت روند رشد بازار سرمایه است. همچنین بیمه سهام نیز هم به لحاظ روانی و هم از این منظر که سرمایه گذاران این اطمینان خاطر را دارند که خیال دولت از قیمت های فعلی سهام راحت است، دست به خرید بیشتری در بازار خواهند زد و درنتیجه نقدینگی بیشتری وارد بازار خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به عقیده بنده بازار سرمایه سراسر پتانسیل است و این موضوع در خریدهای هفته گذشته خود را نشان داد و اگرچه هنوز نااطمینانی هایی در رفتار سهامداران وجود دارد اما باید عنوان شود که این نااطمینانی ها در هر روند منفی طبیعی است و بسیاری از سهامداران این را به صورت طبیعی پس از سیکل های منفی بازار نشان می دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه گفت: به نظر می رسد در آینده با ادامه روند مثبت بازار، سرمایه گذاران جسورتر شده و حتی روندهای بهتری را در آینده شاهد باشیم چراکه قیمت بسیاری از سهم ها به ویژه در پالایشی ها، سیمانی ها، پتروشیمی و فلزات اساسی زیر قیمت ارزش گذاری و تحلیلی است و اگر روند نرخ ارز در همین محدوده ها نوسان کند، ادامه روند مثبت بازار تقریبا قطعی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24