Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نوحی گفت: امکان توقف روند دیجیتالی سازی سرمایه گذاری و ابزارهای معاملات در بازار سرمایه وجود ندارد، زیرا تکنولوژی، ریسک را کاهش داده است.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با مطرح کرد؛ بازار سرمایه بدون توقف در مدرن سازی و دیجیتالی سازی

بورس24 : نوحی گفت: امکان توقف روند دیجیتالی سازی سرمایه گذاری و ابزارهای معاملات در بازار سرمایه وجود ندارد، زیرا تکنولوژی، ریسک را کاهش داده است.

رضا نوحی حفظ آبادی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2022در گفت و گویی با بورس24 ، با اشاره به سیاست های بازار سرمایه در خصوص کاهش ریسک معاملات و سرمایه گذاری اظهار داشت: مدرن سازی و دیجتالی شدن ابزارها در تحقق این هدف و خواسته موثر بوده است.

ساختار مدرنیته

وی تاکید کرد: بازار سرمایه در مسیری قرار گرفته که توقف در آن معنا نداشته و  باید ابزارهای خود را به روزرسانی و مدرنیته کند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس ابزارهای مدرن را عامل توسعه، گستردگی، اعتبار و اطمینان بازار سرمایه دانست و گفت: یکی از اقدامات در این مسیر، ایجاد صندوق های سرمایه گذاری مشترک با کارکردی متفاوت است.

وی ادامه داد: این بستر، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ای که سرمایه گذار بخشی و یا تمام واحدهای سرمایه گذاری مشابه سهام را معامله کرده است؛ مد نظر قرار دارد تا به طور همزمان مشتقات متفاوت این سرمایه گذاری، حسابرسی و بررسی شود.

نوحی اطمینان، اعتماد، کاهش بوروکراسی، شفافیت و.... را برخی از دستاوردهای این مدرن سازی عنوان کرد و افزود: صندوق های سرمایه گذاری مشترک با هدف اعتماد سازی سرمایه گذاران ایجاد شد. از سویی دیگر مدیریت صحیح صندوق ها و تسهیل سرمایه گذاری بر آنها نه تنها خواسته کاربران و فعالان بازار سرمایه بوده بلکه مسیر و روند جهانی است که باید با آن همراه شد؛ در غیر اینصورت جز حذف و انزوا، آینده ای در انتظار نیست.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس توسعه و ایجاد ابزارهای معاملاتی غیرحضوری را الزامی برشمرد و گفت: مقدمه این اتفاق از شیوع بیماری کرونا بوده و فرصت شناخت، ایجاد و استفاده از این ابزارها نیز فراهم شد.

نوحی پیاده سازی سامانه نظارت مکانیزه صندوق های سرمایه گذاری را یکی دیگر از دستاوردهای مدرن سازی بازار سرمایه عنوان کرد و یادآور شد: این ابزار، ریسک را تا حد چشمگیری کاهش داده و پرداخت های الکترونیکی را از خود متاثر می کند به طوری که این مهم نیز مدرن سازی می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24