Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

این نکته را گوشه ذهن داشته باشید که رشد روزهای اخیر بازار حتی به میزان رشد نرخ ارز هم نبوده است. بنابراین هر عرضه جدی در بازار و منفی شدن سهام بیش از اینکه نگران‌کننده باشد، فرصت خرید و اصلاح پرتفوی خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 آبان 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته، شرایط عجیبی داشت. در این روز شاخص‌های اصلی بازار کار خود را تحت تاثیر تداوم تقاضا در بسیاری از صنایع رو به جلو آغاز کردند و تقریبا این وضعیت تا زمان کشیدن سوت اتمام ساعت معاملات ادامه داشت و شاخص کل موفق شد با ثبت بازدهی خیره‌کننده 45 هزار واحدی تا ارتفاع یک میلیون و 389 هزار واحدی قد بکشد ! رشد جدی حجم و ارزش معاملات (رسیدن به سطوح 5.800 میلیارد تومان) در کنار سرعت گرفتن ورود نقدینگی (بیش از 800 میلیارد تومان در بازار روز گذشته) و همچنین گام‌های قدرتمند شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد که بازار با آن شرایط سخت و پیچیده مهر ماه و روزهای ابتدای آبان به یکباره فاصله زیادی گرفته است.

انصافا انتظار چنین تحرکی را از بازار نداشتیم اما حال می‌بینیم که در ذائقه معامله‌گران تغییرات اساسی ایجاد شده است. به نظر می‌رسد رشد دلار و شدت گرفتن انتظارات تورمی تاثیر بسزایی در تصمیم معامله‌گران و حرکت رو به جلوی بازار داشته است. دلار همچنان می‌تازد و دولت تاکنون موفق به مدیریت آن نشده است. با افزایش نرخ دلار این سوال به وجود می‌آید که قیمت دلار در بودجه سال ۱۴۰۲ چقدر خواهد بود !؟

اگرچه برخی از شنیده‌ها در راهروهای پارلمان حکایت از افزایش احتمالی دلار به کانال ۴۰ هزار تومانی تا پایان سال جاری دارد، اما برخی نمایندگان عنوان می‌کنند که نباید با نرخ دلار در بودجه، پالس منفی به بازار برای افزایش نرخ دلار داد. اگرچه موعد قانونی ارائه بودجه ۱۵ آذر ماه است، اما یکی از نمایندگان مجلس گفت، دولت اعلام کرده بودجه سال ۱۴۰۲ را اول آذر ماه به مجلس ارسال می‌کند که البته به نظر نمی‌رسد زودتر از موعد قانونی یعنی ۱۵ آذر ماه دولت بتواند بودجه را به مجلس ارائه کند.

اما پیش‌بینی بازار امروز دشوار است. از یکسو اعتقاد داریم کار بازار به تازگی آغاز شده و پتانسیل‌های جدی برای رشد بیشتر دارد اما در سوی دیگر سرعت بالای رشد قیمت‌ها و رفتار هیجانی معامله‌گران این ذهنیت را ایجاد می‌کند که برای امروز یک دور عرضه جدی و دست به دست شدن سهام را داشته باشیم. لذا احتمالا برای امروز زد و خورد جدی را در تابلوی معاملات شاهد باشیم. البته این نکته را گوشه ذهن داشته باشید که رشد روزهای اخیر بازار حتی به میزان رشد نرخ ارز هم نبوده است. بنابراین هر عرضه جدی در بازار و منفی شدن سهام بیش از اینکه نگران‌کننده باشد، فرصت خرید و اصلاح پرتفوی خواهد بود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24