Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پیش‌بینی بازار امروز واقعا دشوار است. فارغ از تحولات بازار چهارشنبه، رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و در پیش بودن تحولات سیاسی روزهای پیش رو، به نظر باید برای امروز شوک نقدینگی و تحرکات قوی‌تری در بازار داشته باشیم. چراکه اگر اندک امید شکل‌گرفته تحت تاثیر تحولات جزئی هفته گذشته نقش بر آب گردد، کار برای حرکت رو به جلو بسیار سخت و دشوار خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 14 آبان 1401 / روزهای مهم پیش رو

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات آخرین روز کاری از هفته گذشته را با فشار نسبی عرضه آغاز کرد اما انصافا سمت فروش چندان قوی نبود و در همین راستا خریداران موفق شدند عرضه‌های از راه رسیده را جمع‌آوری نمایند. بر این اساس افت روزانه شاخص کل جبران شد و این نماگر در انتهای ساعت معاملات با ثبت رشد 3.000 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 283 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد تا پس از مدت‌ها بازار سرمایه یک هفته با بازدهی مثبت را پشت سر گذاشته باشد. به نظر می‌رسد رسیدن دلار به قیمت‌های 34 – 35 هزار تومانی نقش بااهمیتی در تغییر ذائقه بازار داشته باشد. به لحاظ تکنیکی برخی معتقدند نفوذ شاخص به سطوح یک میلیون و 280 هزار واحد اتفاق خوبی است؛ هر چند که هنوز از ناحیه حجم معاملات و تراز نقدینگی سیگنال مثبت قابل توجهی صادر نشده است.

بازار این روزها فضای نسبتا آرامی دارد و البته بزرگترین مشکل این روزها این است که نه‌تنها خبری از ورود جریان نقدینگی توسط حقیقی‌ها نیست که کماکان ترازی نقدینگی آنها منفی است. در واقع حمایت‌هایی از سوی صندوق‌های توسعه و تثبیت در جریان است اما سهامداران این خریدها را فرصتی برای خروج قلمداد کرده و خیلی رغبت به تغییر رویه ندارند. طی روزهای اخیر، حسین عبده‌تبریزی، پیشکسوت بازار سرمایه گفت: وظیفه شرکت‌های بزرگ، ناشران، سرمایه‌گذاری‌ها و صندوق‌های بزرگ در شرایطی که قیمت‌ بسیاری از سهام را منطقی می‌دانند، حمایت است. قیمت‌ها فارغ از هر تحولی در کشور ما، در میان‌مدت به متوسط‌های تاریخ خود برمی‌گردد. توصیه‌ام به سرمایه‌گذار خُرد این است که اگر نیاز فوری و عاجل به نقدینگی ندارد از هر نوع اقدام پرشتاب و عجولانه اجتناب کند.

به نظر گام نخست تغییر رویکرد در سیستم فکری سازمان بورس ایجاد شده و مقداری پول به بازار تزریق شده است. هر چند که این تزریق منابع کفایت نمی‌کند اما در فضای بی‌خبری، خرج کردن کل پول در بساط هم نمی‌تواند استراتژی صحیح و قابل دفاعی باشد. از طرف دیگر گذر دلار از سقف تاریخی را داریم و به جد معتقدیم که بازار ارز در نیمه دوم سال شرایط متفاوتی داشته و از همین روی دلار نیمایی هم کانال 30 هزار تومانی را خواهد دید. در واقع رشد دلار می‌تواند نقش کاتالیزور برای بازار را داشته باشد. همچنین خبرهایی درخصوص برخی اصلاحات در بودجه در جریان بوده که در صورت عقلانیت نسبی در نگاه دولت، می‌تواند از تهدید تبدیل به فرصت گردد.

لذا برخی معقتدند بیشترین تمرکز دولت و در صدر آن سازمان بورس، باید به روی بازسازی دیوار بی‌اعتمادی فروریخته باشد. دولت با سیاست‌های سوپر غلط خود آسیب سنگینی به اعتماد سهامداران وارد نمود. بنابراین اگر قرار است بازار مثبت شود و تغییر مسیر قطعی بدهد، باید بارها و بارها عرضه از سوی سهامداران حقیقی و حقوقی شکل بگیرد اما در نهایت این عرضه‌ها جذب شود. آن وقت است که می‌توان به مرور به بهبود اوضاع و ورود نقدینگی امیدوار بود. به ویژه اینکه این روزها بانک مرکزی با پرداخت نرخ سود بالا و با بر هم زدن تعادل بازار پول، به مانند سدی جلوی بورس تهران صف‌آرایی کرده و تبدیل به دشمن شماره 1 تالار شیشه‌ای شده است.

اما پیش‌بینی بازار امروز واقعا دشوار است. فارغ از تحولات بازار چهارشنبه، رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و در پیش بودن تحولات سیاسی روزهای پیش رو، به نظر باید برای امروز شوک نقدینگی و تحرکات قوی‌تری در بازار داشته باشیم. چراکه اگر اندک امید شکل‌گرفته تحت تاثیر تحولات جزئی هفته گذشته نقش بر آب گردد، کار برای حرکت رو به جلو بسیار سخت و دشوار خواهد شد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24