Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نکته مهم اینکه، دلار پس از هفته‌ها بندبازی زیر کانال 33 هزار تومانی، طی روزهای اخیر، به روی این سطح مسلط شد و در واقع از تمام مقاومت‌های خود عبور کرد. با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی، به نظر می‌رسد که برای نیمه دوم سال رشد دلار را داشته باشیم و احتمالا دلار نیما هم با گام‌های آهسته پشت او حرکت کرده و همین موضوع می‌تواند کاتالیزوری برای رشد بازار باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 11 آبان 1401 / گوهری به نام اعتماد

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با افزایش نسبی تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد اما همانطور که انتظار می‌رفت با رسیدن به نیمه‌های بازار، به مرور سمت تقاضا تضعیف و سمت عرضه مقداری تقویت شد اما در مجموع وضعیت بد نبود و شاخص کل موفق شد یک رشد 10 هزار واحدی دیگر را هم ثبت کرده و یک گام دیگر به کانال 1.3 میلیون واحدی نزدیک شود. در این روز ارزش معاملات مقداری کاهشی بود و باری دیگر خروج نقدینگی از بازار شدت گرفت.

همانطور که در روزهای اخیر هم اشاره شد، هنوز حجم قوی و درست حسابی درگیر بازار نشده و بسیاری به دلیل تردید درخصوص تغییر روند ترجیح می‌دهند ناظر بازار باشند. در واقع روند فعلی این روزهای بازار حاصل جدال بین معامله‌گران خوش‌بین (امیدوار به آغاز رشد) و بدبین (اعتقاد به رشد موقت) است. در مقطع فعلی درخصوص اینکه کدام تفکر درست است، خیلی نمی‌توان اظهارنظر کرد؛ چراکه اتفاقات تلخ 26 – 27 ماه گذشته (از انتشار بی‌حساب و کتاب اوراق و افزایش نرخ سود گرفته تا نرخ گاز و وضع مالیات و اختلاف نرخ نیما، قیمت‌گذاری دستوری و البته در راس آن عدم حمایت جدی سازمان از بازار) موجب شده تا "گوهری به نام اعتماد" از دست برود.

در واقع بی‌اعتمادی و عدم پذیرش ریسک بواسطه رفتار دولت موجب شده تا معامله‌گران با تردید مواجه باشند. بنابراین کار بازار برای حرکت رو به جلو دشوار است و در کنار تزریق پول و بسته‌های ریز و درشت حمایتی، باید اعتماد به بازار بازگردد. بسیاری کماکان معتقدند که بورس اولویت دولت نیست. آنها برای این تفکر ادله‌ قابل دفاعی دارند و تا زمانی که این تفکر حکم‌فرما است، نمی‌توان انتظارات عجیب و غریبی از بازار (با وجود ارزنده بودن قیمت‌ها) داشت. از این رو معتقدیم حالا که تحرکاتی در بازار شکل گرفته، باید اقدامات لازم جهت ایجاد اعتماد و بازیابی آن بطور جدی در دستور کار قرار بگیرد. اینکه به بازار نوید روزهای روشن بدهیم اما در کوچه بغلی اوراق به نرخ 30 درصد برسد و یا فکری به حال بودجه نشود، یعنی هنوز عقلانیت و بحث ایجاد اعتماد در دستور کار قرار ندارد.

نکته مهم اینکه، دلار پس از هفته‌ها بندبازی زیر کانال 33 هزار تومانی، طی روزهای اخیر، به روی این سطح مسلط شد و در واقع از تمام مقاومت‌های خود عبور کرد. با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی، به نظر می‌رسد که برای نیمه دوم سال رشد دلار را داشته باشیم و احتمالا دلار نیما هم با گام‌های آهسته پشت او حرکت کرده و همین موضوع می‌تواند کاتالیزوری برای رشد بازار باشد. و در نهایت بحث امروز را با اشاره به این نکته جمع‌بندی کنیم که یک هفته دیگر انتخابات کنگره آمریکا برگزار خواهد شد. روز گذشته هم اشاره کردیم که شاید این موضوع با توجه به شرایط سیاسی، آن اهمیت سابق را نداشته باشد اما به هر جهت احتمالا بازار پس از چند روز رشد و رسیدن به روزهای پایانی هفته، مقداری درجا شده و پر عرضه ظاهر شود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24