Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بنویدی گفت: بیمه اتکایی آوای پارس، هم اکنون 88 هزار سهامدار و سرمایه ثبت شده 500 میلیارد تومانی دارد که مقدمه ای برای ورود به تابلو فرابورس است.

88 هزار نفر سهامدار اتکایی آوای پارس شدند

بورس24 : بنویدی گفت: بیمه اتکایی آوای پارس، هم اکنون 88 هزار سهامدار و سرمایه ثبت شده 500 میلیارد تومانی دارد که مقدمه ای برای ورود به تابلو فرابورس است.

مجید بنویدی مدیرعامل بیمه اتکایی آوای پارس با توجه به اخذ پروانه فعالیت  این شرکت از بیمه مرکزی و ورود آن به صنعت بیمه در گفت و گویی با خبرنگار بورس24 اظهار داشت: بیمه های اتکایی در زنجیره تامین منابع شرکت های بیمه ای مشغول بوده به طوری که  پوشش و ریسک آنها را تقبل می کنند تا افزایش ظرفیت بیمه در مقابل ریسک را منجر شوند.

وی با توجه به 88 هزار سهامدار این شرکت ادامه داد: این شرایط نقطه قوت مطلوبی به شمار می رود و با توجه به آغاز تازه فعالیت، درصدد گذراندن مراحل پذیرش بر تابلوی بازار سرمایه بوده که تحقق نتایج این هدف، مشمول زمان است.

بنویدی افزود: در این مسیر نیازمند بوده تا ارزش سهام ارزیابی شود و حرکت خود را از تابلو سوم فرابورس آغاز کنیم و در گام بعدی نیز سهام شرکت را عرضه کرد.

انتشار اوراق

مدیرعامل بیمه اتکایی آوای پارس با تاکید بر برنامه های توسعه ای و کسب  سود این شرکت یادآور شد: بیمه های اتکایی فرصت خوبی برای سهامداران از منظر کسب سود به شمار می روند؛ بنابراین برنامه هایی برای اخذ سود همچون فروش اوارق توسط این شرکت مد نظر است.

بنویدی تشریح کرد: یکی از اقداماتی که تمامی شرکت های بیمه ای در سراسر دنیا انجام می دهند؛ فروش اوراق ریسک است. این به معنای پذیرش ریسک از طریق بازار سرمایه بوده و یکی از شاخه های فعالیت بیمه های اتکایی محسوب می شود.

وی این اوراق را ریکسی دانست که در قبال حوادث فاجعه آمیز از طریق بیمه نامه فروخته شده و منافع این ریسک در اختیار بازار سرمایه قرار می گیرد تا تقسیم و تبدیل به سرمایه ثانویه شود.

مدیرعامل اتکایی آوای پارس تاکید کرد: بنابراین شرکت بیمه ای که بتواند ریسک بیشتری را پذیرش کند؛ چرخش مالی بیشتری داشته و سود بالاتری اخذ می کند.

ایجاد و کسب سود

بنویدی این روش ایجاد سود و تقسیم را در سطح بین المللی مرسوم و موفقیت آمیز عنوان کرد و گفت:  چرخش مالی این تجارت در دنیا بیش از 50 میلیارد دلار بوده و فعالیت اصلی شرکت های بیمه ای اتکایی بزرگ دنیا محسوب می شود. البته در ایران نیز مقرر است تا بر اساس برنامه های بیمه مرکزی که به تازگی تدوین شده، ابزار اوراق تعهدات فاجعه آمیز توسط شرکت هایی که فعالیت همانند ما دارند به فروش رود.

برای ورود به اتاق گفتگو در بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده چشم انداز بورس فردا اینجا کلیک کنید...↪️

برای اطلاع از اخبار لحظه ای بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24