Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مسائل اقتصادی یک راه حل جا افتاده ای دارد، نمی توانیم هر روز از خودمان یک مدل بسازیم این همه کنترل قیمت کرده‌ایم باز هم مردم قیمت‌های هزار برابر شده را می‌بینند

حسین عبده تبریزی: اقتصاد یک علم است؛ نباید آن را ایدئولوژیک کنیم

بورس24 : حسین عبده تبریزی دبیر علمی کیش اینوکس ۲۰۲۲ درخصوص برگزاری این رویداد مالی گفت: در این نمایشگاه در ابتدای همایش، کلیاتی در مورد وضعیت نامناسب اقتصاد ایران مطرح کردیم که تصمیمات گاهی مبانی انتزاعی و گاهی مبانی ایدئولوژیک دارند و به نظر فیصله ناپذیر می‌آیند،  ما از دهه ۶۰ صحبت کرده‌ایم که کنترل قیمت به جایی نمی‌رسد و فقط به یک جریان فساد می‌رسد.

عبده تبریزی گفت: باید به سمت این برویم که نظام تک نرخی را برقرار کنیم و اقتصاد را در یک بستر رقابتی پیش ببریم. چون کنترل قیمت خودش یک حوزه فساد است، این همه کنترل قیمت کرده‌ایم باز هم مردم قیمت‌های هزار برابر شده را می‌بینند. این‌ها جواب نمی‌دهد، اقتصاد یک راه‌حل‌ جا افتاده‌ای دارد که نمی‌توانیم هر روز از خودمان یک مدل بسازیم.

این اقتصاددان گفت: دیگر قرن چهاردهم نیست که اقتصاد بخشی از فلسفه باشد، سال‌های طولانی است که اقتصاد یک علم مستقل است، راه‌حل‌های خودش را دارد، مسیر‌های خودش را دارد و باید از آن مسیرها حرکت کرد و پیش رفت.

وی گفت: بنابراین ما نه باید یک علمی را ایدئولوژیک کنیم و نه اینکه به مباحث صرفا انتزاعی بپردازیم.  بلکه از راه حل‌های جا افتاده علم اقتصاد بهره ببریم.

عده تبریزی گفت: در حوزه مدیریت در این شرایط بسیار دشوار با سختی‌هایی که بوده است، به‌ویژه مسائل ۳۰ روز اخیر، مدیران چه نقش و وظایفی دارند؟ وظایف‌شان این است که در چنین شرایطی یک نوع جریان مداوم را در کار مدیریتی‌شان انجام دهند. برخی  مدیرانی  میلیاردها تومان از  پول مردم را در اختیار دارند، در این شرایط سخت اقتصادی باید جلوی هر نوع ضرر و زیانی را بگیرند،  باید به دنبال راه‌حل‌های جدی برای حل مسئله باشند و از  این وضعیت هراسان نشوند و سعی کنند که بتوانند راه‌حل‌هایی در حوزه‌های مختلف مالی  پیدا کنند. بحث اساسی این بود که شما باید بتوانید در همین شرایط دشوار هم منابعی را که در اختیار دارید با فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای، به درستی سرمایه‌گذاری کنید.

برای ورود به اتاق گفتگو در بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده چشم انداز بورس فردا اینجا کلیک کنید...↪️

برای اطلاع از اخبار لحظه ای بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24