Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز هم احتمالا بازاری نوسانی با عرضه‌های بیشتر را داشته باشیم. چراکه به هر جهت رفتار معامله‌گران به بسته حمایتی سازمان مثبت نبود و از طرف دیگر موج فروش و خروج پول در نیمه دوم بازار با شدت بیشتر ادامه داشت. بنابراین طبیعی است که برای امروز هم تحول خاصی نداشته باشیم؛ مگر اینکه در سمت تقاضا اتفاق بااهمیتی رخ دهد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 آبان 1401 / بسته حمایتی هم کارساز نشد

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : همزمانی قرار گرفتن شاخص کل و بسیاری از نمادهای مورد توجه و تاثیرگذار به روی محدوده حمایت قیمتی و زمانی و برگزاری برخی از جلسات در سازمان بورس جهت متوقف کردن روند کاهشی قیمت‌ها زیر سایه رشد مجدد نفت در بازارهای جهانی موجب شد تا بورس تهران معاملات نخستین روز کاری هفته را با افزایش نسبی تقاضا و حرکت رو به جلو در نمادهای شاخص‌محور آغاز نماید و در این راستا شاهد رشد بیش از 6 هزار واحدی شاخص بودیم اما این وضعیت باز هم دوام نداشت و تا پایان ساعت بازار، نیمی از رشد نماگر اصلی بازار از دست رفت. ضمن اینکه ردای سرخ شاخص هم‌وزن (افت نزدیک به 1 درصدی) و تداوم خروج نقدینگی (روز گذشته در حدود یک سوم از ارزش معاملات از بازار خارج شد) بیانگر این موضوع است که بسیاری از معامله‌گران هنوز سیگنال قطعی تغییر مسیر را دریافت نکرده‌اند؛ هر چند که رشد حجم و ارزش معاملات در روند داد و ستد روزهای اخیر اتفاق خوبی است.

اما در یک ساعت ابتدایی معاملات روز گذشته بسته 10 بندی حمایت از بازار توسط رسانه رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد. تقریبا واکنش بازار به این خبر خنثی و حتی دهان‌کجی بود و عملا معامله‌گران باز هم حاضر به پذیرش ریسک ورود به گردونه معاملات نشدند ! دلیل اصلی این موضوع از بین رفتن اعتماد عمومی است. در واقع شرایط به قدری بحرانی شده که چنین بسته‌هایی به تنهایی نمی‌تواند بازار را از این وضعیت خارج نماید. مهمترین بندهای این مصوبه بدین شرح است:

1- بیمه کردن سهام حاضر در پوتفوی اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر با سررسید اعمال یکساله و مبلغ تعهد خرید ۲۰ درصد بالاتر از ارزش ترکیب سبد افراد در آخرین روز معاملاتی (۴ آبان)

2- تزریق منابع جدید توسط صندوق‌های حاکمیتی برای خرید سهام در بازار سرمایه و بمرور افزایش مبلغ مذکور.

3- واریز منابع مندرج در ردیف بودجه سال ۱۴۰۱ به صندوق تثبیت از روز شنبه جمعاً به مبلغ حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال.

4- هماهنگی و نظارت مستمر فعالیت اشخاص حقوقی بازار شامل شرکتها و نهادها، صندوق‌های بازنشستگی و ...

5- همکاری مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد جهت مدیریت نرخ سود.

6- افزایش سپرده‌گذاری مستقیم سازمان بورس نزد صندوق تثبیت.

7- محدود کردن بخش فروش بازارگردان‌ها تا اطلاع ثانوی.

همانطور که در گزارش روز گذشته هم اشاره شد، دولت با سیاست سرکوب قیمت، بخشی از فروش را به سمت دلالان و بخشی از هزینه را به سمت خود کشیده و به شکل غیرماهرانه‌ای جیب سهامداران را زده است. این وضعیت موجب شده تا بسیاری از تحلیلگران به این نتیجه برسند که بازار برای برگشت به حمایت مالی نیاز ندارد، بلکه به جریان عقل و تدبیر نیاز دارد ... ! در واقع بازار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، نیاز به یک بسته قوی‌تر و جامع‌تر با حضور پای کار دولت دارد. اینکه بسته‌ای طراحی شود و طبق روال گذشته، چندان اجرایی نشود، نمی‌تواند روند کلی بازار را سر و سامان دهد.

اما برای امروز هم احتمالا بازاری نوسانی با عرضه‌های بیشتر را داشته باشیم. چراکه به هر جهت رفتار معامله‌گران به بسته حمایتی سازمان مثبت نبود و از طرف دیگر موج فروش و خروج پول در نیمه دوم بازار با شدت بیشتر ادامه داشت. بنابراین طبیعی است که برای امروز هم تحول خاصی نداشته باشیم؛ مگر اینکه در سمت تقاضا اتفاق بااهمیتی رخ دهد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24