Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

محمد پیروز مدیر احداث پتروپالایش لاوان در حاشیه کیش اینوکس 2022 گفت: سرمایه مورد نیاز برای پتروپالایشگاه برآورد شده است. با توجه به الگوهای پالایشی و پتروشیمی که ما برای این واحد در نظر گرفته‌ایم، نزدیک به ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری برای احداث پتروپالایشگاه لاوان

بورس24 : محمد پیروز مدیر احداث پتروپالایش لاوان در خصوص روند این پروژه در حاشیه کیش اینوکس 2022 به خبرنگار بورس24 گفت: در مقوله پتروپالایشگاه باتوجه به اینکه محصولات شرکت از نفت خام و محصولات فرآورده‌های نفتی به سمت تولید محصولات پتروشیمی می‌ رود ، ارزش افزوده و زنجیره ارزش‌ را تکمیل می‌کند و ارزش و قیمت بالاتری خواهند داشت.

وی گفت: با ایجاد زنجیره ارزش تولید، می‌توان شرکت‌ها یا کارخانجات پایین دست را تغذیه و ایجاد شغل کرد و با تامین سرمایه، ثبات اقتصادی را در کشور تامین نمود.

پیروز گفت: شرکت پالایش نفت لاوان باتوجه اینکه یک شرکت پروژه محور است، در جنوب کشور همواره در احداث واحدهای پروژه‌ای پیش قدم بوده است. ما در پالایشگاه هم پروژه‌های برون سازمانی  و هم پروژه‌های درون سازمانی تعریف کرده‌ایم.

این مقام مسئول گفت: در بخش پروژه‌های برون سازمانی، باتوجه به جغرافیای منطقه جزیره لاوان و تجارت دریایی آن، نزدیک بودن به منابع خوراک و صادرات، شرایط ایجاب کرده که به فکر احداث یک پتروپالایشگاه در جزیره لاوان باشیم و منطقه جنوب را از منفعت آن بهره‌مند کنیم. پروژه پتروپالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای لاوان با این هدف و با هدف همراه شدن با خط‌ مشی وزرات نفت، در راستای سیاست‌های کلان کشور و منویات مقام معظم رهبری در این خصوص از خام فروشی پیشگیری کنیم.

وی گفت: با احداث این پتروپالایشگاه ما بتوانیم هم اشتغالی نزدیک  ۵ تا ۶ هزار نفر و ایجاد کرده و بتوانیم صنعت کشور و مردم منطقه را از آن بهره‌مند کنیم.

وی افزود: پتروپالایشگاه  از سه جهت در حال پیگیری است، درخصوص نقص‌های فنی، مطالعات آن با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در حال انجام است. همچنین  اخذ مجوز تحویل زمین با شرکت ملی نفت ایران (متولی زمین و منطقه ویژه لاوان )، در حال مذاکره هستیم، نکات امیدوار کننده‌ای است که ما بتوانیم به زودی این زمین را تحویل بگیریم و کارهای مطالعاتی زمین از جمله مکانیک خاک مسائل ژئوتکنیک  زمین و هیدروسایتیک دریا و زمین را انجام دهیم. از سویی، در تامین منابع مالی که بسیار مهم است، با سرمایه‌گذارهای مختلف صحبت شده و امیدواریم، بتوانیم با توجه به آئین نامه‌های مربوطه سرمایه‌گذار جذب کنیم و در آن خصوص هم فعالیت را انجام دهیم در هر ۳ جبهه این فعالیت در حال انجام است، که ان شاءالله باتوجه به همه مشکلاتی که تحریم‌های ظالمانه برای ما ایجاد کرده است، بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: سرمایه مورد نیاز برای پتروپالایشگاه برآورد شده است. با توجه به الگوهای پالایشی و پتروشیمی که ما برای این واحد در نظر گرفته‌ایم، نزدیک به ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

پیروز گفت: ما در ۳ فاز این پروژه  را تعریف کرده‌ایم با بهره برداری  فاز واحدهای پالایشی، محصولات نفتی و فرآورده‌های نفتی را خواهیم داشت، در فاز دوم به محصولات اولیه پتروشیمی می‌رسیم و فاز سوم محصولات نهایی پتروشیمی است. دوره ساخت برای بخش پالایشگاهی کمتر از ۴ سال پیش بینی شده که ان شاءالله بتواند به  نتیجه برسد و در طی دوره‌های بعد ما بتوانیم واحدهای جدید پتروشیمی را احداث و از گردش مالی که از فروش محصولات پالایشی به دست خواهد آمد، بهره مند شویم‌.

وی با اشاره به برخی از پروژه های درون سازمانی گفت: برای افزایش سبد محصولات پالایشگاه، احداث واحد تولید حلال‌های ویژه در دستور کار است که این پروژه نیاز به سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون یورو دارد. این بستر در پالایشگاه لاوان فراهم است که ما بتوانیم محصولات بیشتری  داشته باشیم،  همچنین احداث واحد وکیوم‌ باتوم  پروژه بسیار خوبی است که با هدف حذف خوراک محصول Pll  و تبدیل آن به محصول با ارزش  بتوانیم سبد محصولات‌مان را با هدف کسب بازارهای داخلی و خارجی ارتقا ببخشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24