Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران: امروز شبکه بانکی و بانک بدون آی‌تی و بدون محصولات آی‌تی بی معنا است. نمی‌توانیم بانکی را مد نظر بگیریم که  پیش‌رو است، به دنبال رفع مشکل مشتریان بوده، ولی نسبت به حوزه آی‌تی نسبت به محصولات آی‌تی بی تفاوت است.

عضو هیات مدیره بانک ملی: بانک بدون محصولات آی‌تی بی معنا است

بورس24 : سید فرید موسوی عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس  2022 در گفت و گو با خبرنگار بورس24 گفت: یکی از راه‌های بیرون رفت از وضعیت جاری اقتصاد ما از ابعاد مختلف هم رشد اقتصادی، هم مسئله بیکاری و به هر حال مسائل و مشکلاتی که در چنین موضوعی طبقه‌بندی می‌شوند، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور است، یکی از سیاست‌های مهم امروز دولت هم حمایت از این شرکت‌ها است.

وی گفت: سال ۱۴۰۱ هم مزین به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بوده است، تقریبا از سال گذشته بانک ملی ایران  تلاش کرده است خود را  در اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ بازتعریف کند ولی باتوجه به اینکه امسال تاکیدات بیشتری بر روی شرکت‌ها بوده است، نوع و ماهیت فعالیت‌های بانک ملی هم تغییر پیدا کرد.

او افزود: ما سعی و تلاش کردیم که با تسهیل فرآیند‌های مان با یک باز مهندسی ساختارهای ارائه پاسخ اثر بخش به شرکت‌های دانش بنیان و حمایت‌هایی که صورت گرفته است، نوع مراودات با شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با سال‌های گذشته تفاوت کند. یکی از مشکلاتی که شرکت‌های دانش بنیان در نظام مالی خودشان داشته‌اند بحث تضامین و وثایق بود. فکر می‌کنم که جزء معدود بانک‌هایی هستیم که انعقاد قرارداد حداکثری با صندوق‌های ضمانت داشته‌ایم، امسال قرارداد منعقد شده  در ویترین وثایق بانک ملی است که هر کدام از این شرکت‌ها که با وثیقه مشکل دارند اگر تضمین این صندوق‌های نوآوری را داشته باشند، ( حدود ۱۲-۱۳ صندوق نوآوری )  در ویترین وثایق بانک ملی هستند که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند و ما به عنوان وثیقه  این تضامین را قبول داریم و هیچ وثیقه دیگری را نمی‌خواهیم.

وی گفت:  با باز مهندسی  و فرآیندهای جدیدی که اتفاق افتاده است، امروز متقاضیان بانک ملی اگر از حوزه شرکت‌های دانش بنیان باشند، حداکثر در مدت ۲ هفته در موضوع و درخواست‌شان تعیین و تکلیف می‌شود و عمدتا هم پرداخت‌هایی به این شرکت‌ها اتفاق افتاده است. برای متقاضیان شرکت‌های دانش بنیان سیاست‌های اعتباری تسهیل شده است. طی روزهای گذشته حدود ۵-۶ همت تامین مالی مستقیم اتفاق افتاده است.

عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: بانک ملی، عامل صندوق نوآوری در این حوزه است  و  معاونت علمی ریاست جمهوری که از منابع صندوق توسعه ملی است کد عاملیت‌ را  فعال کرده و امیدواریم، بتوانیم نیازهای این شرکت‌های دانش بنیان را پاسخ بدهیم .

 وی افزود: امروز شبکه بانکی و بانک بدون آی‌تی و بدون محصولات آی‌تی بی معنا است. نمی‌توانیم بانکی را مد نظر بگیریم که  پیش‌رو است، به دنبال رفع مشکل مشتریان بوده، ولی نسبت به حوزه آی‌تی نسبت به محصولات آی‌تی بی تفاوت است. بانک ملی هم از این مورد مستثنی نیست، از سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی تدوین شد، برنامه تحول دیجیتال و موارد مختلفی که کنار هم قرار داده شده است، ولی امسال تلاش شده است    کسانی که در حوزه فین تک فعالیت می‌کنند و در حوزه کسب و کارهای بانکی ایده‌هایی دارند،   بستر توسعه آن‌ها را در سبد محصولات بانک ملی فراهم کنیم. ما هم  حمایت می‌کنیم، هم در ویترین محصولات ما هم قرار می‌گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24