Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدامات متعددی در جهت حمایت از تولید داخل اجرا و در دست اجراست که ممنوعیت واردات کالاهای غیر ضروری و لوکس یکی از این اقدامات است.

تداوم ممنوعیت واردات کالاهای غیر ضروری و لوکس

بورس24 : سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدامات متعددی در جهت حمایت از تولید داخل اجرا و در دست اجراست که ممنوعیت واردات کالاهای غیر ضروری و لوکس یکی از این اقدامات است.

امید قالیباف افزود: در این راستا و با توجه به شرایط کشور، از سال ۱۳۹۷ بر اساس تصمیمات متخذه در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی کشور، ورود اقلام غیرضرور و لوکس شامل یک هزار و ۳۳۹ قلم کد تعرفه ممنوع شد که متعاقب بررسی‌های بعدی و لزوم به‌روزرسانی فهرست یاد شده و افزودن اقلام دارای تولید داخل، تعداد کالاهای مشمول ممنوعیت واردات در پایان سال ۱۳۹۷ به یک هزار و ۳۹۲ ردیف تعرفه رسید.

سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: فهرست کالاهای مشمول با توجه به داخلی‌سازی محصولات و سایر متغیرها و همچنین شکسته شدن سرفصل‌ها به کد تعرفه‌های دقیق‌تر هر سال بازنگری می‌شود.

وی گفت: در پایان سال ۱۳۹۸ تعداد کالاهای مشمول منع واردات به یک هزار و ۵۱۸ ردیف تعرفه و در سال ۱۳۹۹ به یک هزار و ۵۳۹ ردیف، در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۵۳۷ ردیف و در سال جاری نیز به یک هزار و ۵۵۲ ردیف تعرفه رسید.

قالیباف ادامه داد: از میان اقلام ممنوعه گروه چهارم کالایی می‌توان به پوشاک، لوازم خانگی، محصولات کشاورزی دارای تولید داخل و لوکس و اقلام مصرفی غیرضرور مانند آلات موسیقی اشاره کرد.

مشاور وزیر صمت اظهار داشت: علاوه بر این ممنوعیت‌های دائم، تعداد ۷۶۶ ردیف تعرفه نیز در حال حاضر مشمول ممنوعیت موقت شده که فهرست این اقلام با توجه به درخواست بازرگانان، نیاز کشور و نظر تخصصی نهادهای مسئول، قابل بسط و یا تحدید است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۷ تا کنون ممنوعیت واردات برای این تعرفه‌ها، طبق ضوابط در فرآیندها و سامانه‌های تجارت خارجی شامل سامانه جامع تجارت، سامانه‌های بانک مرکزی و سامانه‌های گمرکی اعمال شده، گفت: فهرست تعرفه‌های ممنوعه برای فعالان تجاری کاملاً شفاف و مشخص است، اما برای اطلاع عموم اقدام به انتشار آن نیز شده است.

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: در کنار این ممنوعیت‌ها و برای اطمینان از استفاده حداکثری ظرفیت‌های تولید داخلی، برخی کد تعرفه‌های دارای اقلام مشترک با اقلام دارای مشابه تولید داخل را نیز مشمول بررسی ثانویه و سختگیرانه در زمان ثبت سفارش کرده‌ایم.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24