Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : کارشناس بازار سرمایه در تشریح مزیت‌های راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات، ورود این صندوق به بازار سرمایه را نقطه عطفی در تکمیل زنجیره ابزارهای بازار دانست و گفت: تنوع در ابزارهای بازار سرمایه منجر به افزایش دامنه نفوذ عموم مردم در این بازار خواهد شد...

اعلام 6 مزیت مهم صندوق‌های املاک و مستغلات

بورس24 : کارشناس بازار سرمایه در تشریح مزیت‌های راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات، ورود این صندوق به بازار سرمایه را نقطه عطفی در تکمیل زنجیره ابزارهای بازار دانست و گفت: تنوع در ابزارهای بازار سرمایه منجر به افزایش دامنه نفوذ عموم مردم در این بازار خواهد شد.

محمدمهدی بحرالعلوم، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد در گفت‌وگو با بورس24 ورود صندوق‌های املاک و مستغلات به بازار سرمایه را تکمیل‌کننده زنجیره ابزار و نقطه عطف این بازار دانست و گفت: تنوع ابزارهای مالی در بازار سرمایه باعث می‌شود سرمایه‌گذاران با درجه‌های ریسک‌پذیری متنوع بتوانند ابزارهای مختلفی را انتخاب کنند که افزایش دامنه نفوذ بازار سرمایه در جامعه را به دنبال دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص آثار مثبت این ابزار در بازار ملک نیز گفت: توسعه و افزایش این صندوق‌ها می‌تواند معیاری برای کشف قیمت عادلانه ملک در بازار حقیقی باشد.

وی به لزوم توسعه تعداد صندوق‌های املاک و مستغلات و فرهنگ‌سازی برای افزایش نفوذ آن در میان عموم مردم اشاره کرد و افزود: توسعه این ابزار معیاری برای کشف قیمت عادلانه و واقعی در بازار ملک می‌شود، در حال حاضر قیمت‌گذاری در این بازار به‌ صورت سنتی است.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه پیش‌ازاین بازار سرمایه شاهد راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان بود، تصریح کرد: صندوق زمین و ساختمان سمت عرضه را تقویت کرد اما صندوق املاک و مستغلات باعث تقویت بخش تقاضا شده و در این حوزه تعادل ایجاد می‌کند.

وی از دیگر مزیت‌های این صندوق را مشوق‌های مالیاتی دانست و ادامه داد: در بازار حقیقی، مالک هر واحد باید در ازای دریافت اجاره واحد، مالیات پرداخت کند اما این صندوق‌ها معافیت مالیاتی دارند که مشوقی برای سرمایه‌گذاران است.

قایم مقام مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد مدیریت بهره داری را یکی از ارکان مهم صندوق‌های املاک و مستغلات دانست و گفت: بهره‌بردار یکی از فاکتورهای اصلی در تعیین قیمت ملک و اجاره است، تعریف رکن بهره‌بردار در ارکان صندوق اتفاق مهمی است که اگر واگذاری آن به افراد متخصص باشد به ‌شدت در بهره‌برداری صندوق اثرگذار است.

به گفته وی این رکن می‌تواند خطوط کسب‌وکار به‌روزتر با بازدهی بالاتری را برای صندوق املاک و مستغلات ایجاد کند که در بخش حقیقی این بازار کمتر موردتوجه قرارگرفته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24