Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در میان انبوهی از ابهامات و نگرانی‌هایی که برای فعالین بازار وجود دارد، باید نیم‌نگاهی هم به خبرها و اتفاقات مثبت داشت. به عنوان مثال، دلار نیما مدتی است به کانال 27 هزار تومانی پیوسته و بطور خزنده در حرکت به سمت کانال 28 هزار تومانی است. این موضوع می‌تواند به رشد سود شرکت‌ها در نیمه دوم سال کمک شایانی کند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 20 مهر 1401 / کورسوی امید

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته چهره متفاوتی را به نمایش گذاشت و در ادامه تحرکات مثبت یکساعت پایانی بازار دوشنبه، با افزایش تقاضا آغاز کرد و در یک روز نسبتا خوب موفق شد رشد بیش از 9 هزار واحدی را در کارنامه سیاه مهر ماه خود ثبت نماید تا شاید التیامی بر زخمان عمیق فعالین بازار سرمایه باشد ! البته کماکان خروج نقدینگی ادامه داشت و خبری از افزایش حجم و ارزش معاملات نیست. همین موضوع نشان می‌دهد حقیقی‌ها کماکان تماشاچی بوده و تحت تاثیر از دست رفتن اعتماد عمومی، تن به خرید جدی در بازار نمی‌دهند.

در میان انبوهی از ابهامات و نگرانی‌هایی که برای فعالین بازار وجود دارد، باید نیم‌نگاهی هم به خبرها و اتفاقات مثبت داشت. به عنوان مثال، دلار نیما مدتی است به کانال 27 هزار تومانی پیوسته و بطور خزنده در حرکت به سمت کانال 28 هزار تومانی است. این موضوع می‌تواند به رشد سود شرکت‌ها در نیمه دوم سال کمک شایانی کند. در حوزه بودجه در حالی شایعاتی درخصوص رشد دو برابری نرخ خوراک گاز به گوش می‌رسید که رئیس سازمان برنامه و بودجه این شایعه را رد کرد. در گروه خودروسازی، شرکت‌ها به دنبال دریافت مجوز افزایش نرخ هستند و این موضوع می‌تواند موتور زیان‌سازی شرکت‌ها را خاموش کند. در بورس کالا پذیرش تایر و فرار شرکت‌های این صنعت از قیمت‌گذاری دستوری را داریم که قطع به یقین تاثیر مثبت بسزایی در سودسازی آنها خواهد گذاشت. و در آخر به مصوبه شورای عالی ‎بورس جهت کاهش 80 درصدی مالیات بر نقل و انتقال سهام را داریم که در صورت تصویب سران قوا اجرایی خواهد شد. این خبر دقایق پایانی بازار روز گذشته منتشر شد و اگر اجرایی گردد، اثر خوبی در روند معاملات خواهد گذاشت.

اعتقاد ما این است، کمکِ دولت به بازار سرمایه، بیش از همه به سود خود او خواهد بود. دولت با تغییر برخی سیاست‌‌ها به راحتی می‌تواند ریل حرکتی بازار را اصلاح کرده و شرایط را تغییر دهد اما مشکل اینجاست بازار سرمایه جزء اولویت‌های اصلی دولت نیست. چراغ بازار وقتی به شکل دائمی و همیشگی روشن می‌ماند که مجموعه‌ای از سیاست‌ها در جهت اصلاح بازار شکل بگیرد. باید افق سرمایه‌گذاری را برای بازار و سهامداران روشن و شفاف کرد که اگر این اتفاق رخ دهد، بازار در دل خود ابزاری دارد که می‌تواند آن را به مرز تعادل برساند.

برای امروز هم احتمالا بازاری متعادل با ر‌گه‌هایی از تقاضا را داشته باشیم. بازار می‌تواند کمی از آن شرایط سخت گذشته فاصله بگیرد. اما به هر جهت قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و نگرانی از بابت اخبار سیاسی و تحولات بازارهای جهانی، عاملی بازدارنده برای رشد جدی بازار خواهد بود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24