Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز ۱۹مهرماه در برنامه یک عرضه یک دیدار، صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن پذیره نویسی شد.

پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات در بازار سرمایه

بورس24 : امروز ۱۹مهرماه در برنامه یک عرضه یک دیدار، صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن پذیره نویسی شد.

در برنامه پذیره نویسی، داوود حمزه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق در ابزار نوین مالی تعریف شده و فرایند تسهیل پذیره نویسی املاک را رقم می‌زند.

وی افزود: پرتفوی این صندوق متمرکز بر دارایی غیر منقول است و قابلیت نقل و انتقال دارد. سود حاصل از اجاره املاک به صورت ۳ماهه تقسیم خواهد شد. از مزیت های این صندوق، مشارکت مردم به صورت خرد است.

حمزه  افزود: این صندوق بر ملک ملا صدرا به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد آن امروز پذیره نویسی می شود. زیربنای ساختمان ۳۶۰متر و بنای مفید آن ۹۰۰متر است. ساختمان آماده بهره برداری بوده و ارزش گذاری دارایی ها هر ۶ ماه بر اساس نظر کارشناس تغییر می کند.

خبر تکمیلی...

حمزه گفت: برای ساماندهی بازار ملک به پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستقلات اقدام شده به طوری که مهمترین مزیت آن نقدشوندگی و تهاتر و تبدیل ملک است.

خرید خرد

امروز سه شنبه (19 مهرماه) در برنامه یک عرضه یک دیدار صندوق سرمایه گذاری املاک و مستقلات مدیریت ارزش مسکن پس از صدور موافقت اصولی سازمان بورس رونمایی و فردا با پذیره‌نویسی واحدهای صندوق مدیریت ارزش مسکن در بازار سرمایه، فعالیت نخستین صندوق املاک و مستغلات رسما آغاز می‌شود.

در این زمینه داوود حمزه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور با اشاره بر اینکه صندوق املاک و مستغلات نوعی سرمایه‌گذاری خرد در حوزه املاک و مستغلات توسط مردم به شمار می رود اظهار داشت: در این حالت مردم می توانند به جای خرید یک واحد کامل ملک، اعم از مسکونی، تجاری یا اداری نسبت به خرید بخش کوچکی از یک ملک با سرمایه‌گذاری‌های خرد اقدام کنند.

مدیرعامل ومدیر با تاکید بر اینکه این صندوق در ابزار نوین مالی تعریف شده و فرآیند تسهیل پذیره نویسی املاک را رقم می زند یادآور شد: این صندوق به صورت صندوق قابل معامله تاسیس و معامله خواهد شد.

 وی افزود: با توجه به معامله هر روزه واحدهای این صندوق در بازار فرابورس عملاً امکان اعلام روزانه قیمت مدنظر فعالان بازار سرمایه برای ملک اداری فراهم بوده که یکی از ویژگی‌های جدید و قابل توجه و ابزاری جذاب برای سرمایه‌گذاران به شمار می رود.

تخصیص سود 3 ماهه

حمزه این پذیره نویسی را باب جدیدی برای معرفی گزینه سرمایه‌گذاری جذاب دیگری در بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: با توجه به ابعاد گسترده این ابزار جدید سرمایه‌گذاری، به‌زودی اطلاعات کارشناسی و تفصیلی دقیق‌تری از این ابزار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیریت این صندوق به اطلاع کارشناسان و عموم مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: سود حاصل از اجاره املاک به صورت 3 ماهه تخصیص داده خواهد شد.

حمزه مشارکت مردم به صورت خرد را یکی دیگر از مزیت های این صندوق عنوان کرد و گفت: همچنین از تمایزهای این نوع سرمایه‌گذاری با صندوق زمین و ساختمان این است که صندوق‌های ریت بر روی ملک ساخته شده در حال بهره‌برداری تاسیس می‌شود و سرمایه‌گذاران، علاوه بر بهره‌مندی از فرصت افزایش قیمت ملک، می‌توانند اجاره نیز دریافت کنند.

ملک آماده بهره برداری

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور در ادامه این برنامه رونمایی،  MIBh این صندوق را بر ملک ملاصدرا به ارزش 150 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 20 درصد از مبلغ کل این ملک امروز پذیره نویسی می شود.زیربنای این ساختمان 360 متر و دارای بنای مفید 900 متری است. این ملک آماده بهره برداری و ارزش آن تغییر می کند.

وی یادآورشد: ارزش گذاری دارایی ها در این صندوق هر 6 ماه، بر اساس نظر کارشناسان تغییر خواهد داشت .  

حمزه گفت: این شرکت نسبت به عقد قرارداد با شرکت صبا عمران به‌عنوان «مدیر بهره‌برداری» برای اجاره دادن و جمع‌آوری وجوه حاصل از اجاره صندوق اقدام کرده و وجوه حاصل را پس از کسر هزینه‌های جاری هر سه ماه یک‌بار به‌حساب دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری واریز خواهد کرد.

قابلیت تمدید

 برهمین اساس عارف علیقلی‌پور مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران از پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس ایران با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری 30 میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی صندوق املاک و مستغلات را در نماد «ارزش مسکن» عرضه خواهد کرد، گفت: این صندوق 27 شهریورماه جاری نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده که دوره فعالیت بعد از دریافت مجوز 5 سال درنظر گرفته شده که با تایید سازمان بورس نیز قابل تمدید است.

وی در خصوص جزئیات پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات ارزش مسکن که به روش قیمت ثابت در فرابورس انجام خواهد شد، اعلام کرد: ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق 10 هزار ریال در نظر گرفته شده و و حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل عرضه برای عموم مطابق با اساسنامه صندوق 30 میلیون واحد است.

معرفی ارکان

در ادامه مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران در ادامه به معرفی ارکان این صندوق پرداخت و با اشاره به اینکه گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور رکن مدیریت صندوق را بر عهده دارد، افزود: شرکت تامین سرمایه کاردان و شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی متعهد پذیره‌نویسی بوده و بازارگردان نیز صندوق اختصاصی بازارگردانی ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشور است. همچنین موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس ایفای نقش خواهد کرد.

علیقلی‌پور در خصوص زمان آغاز معاملات ثانویه صندوق ارزش مسکن نیز گفت: معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق پس از اتمام عرضه و اخذ مجوز فعالیت صندوق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز خواهد شد.

قابل ذکر است؛ اجاره دادن املاک و مستغلات در تملک، فروش دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های املاک و مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار شرکت‌های ساختمانی پذیرفته شده در بورس از دیگر فعالیت‌های اصلی این صندوق به شمار می‌رود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24