Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، نیاز به تزریق نقدینگی توام با شوک‌های خبری مثبت دارد و لذا گفتار درمانی و برگزاری جلسات اینچنینی آن هم بدون خروجی خاص، تاثیر در روند بازار نخواهد داشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 مهر 1401 / سبز یواش

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار شرایط بهتری داشت و شاخص کل موفق شد به لطف تحرکات مثبت در صنایعی نظیر پالایشی و خودرویی، حدود 3 هزار واحد از افت سنگین اخیر را در جبران نموده و تا ارتفاع یک میلیون و 316 هزار واحدی پیشروی نماید. در این روز شاخص هم‌وزن نیز بازدهی 0.35 درصدی را ثبت کرد و خبر از کاهش نمادهای سرخ‌پوش و افزایش نمادهای سبزپوش داد. البته در نیمه دوم بازار، فشار عرضه مقداری بیشتر بود.

همانطور که روز گذشته هم اشاره شد، "روند بازار به چند دلیل می‌تواند کمی تغییر کند و رو به بهبود برود. اول اینکه عموما بعد از افت 3 – 4 روزه، نوسان‌گیران به دنبال کسب سودهای اندک کوتاه‌مدتی هستند. دوم اینکه وضعیت بازارهای جهانی بهبود یافته است. سوم اینکه فشار عرضه مقداری کاهش یافته و در واقع انگیزه‌ای برای فروش نمانده است. و در آخر اینکه شاخص فاصله چندانی با ابتدای کانال 1.3 میلیون ندارد." دقیقا به همین دلایل بود که بازار دیروز شرایط بهتری داشت اما حجم و ارزش معاملات هنوز سیگنالی مبنی بر تغییر مسیر و خاتمه یافتن روند اصلاحی صادر نکرده است.

گویا روز گذشته جلسه‌ای میان وزیر اقتصاد، سازمان بورس و هلدینگ‌های بزرگ بورسی با موضوع چالش‌های بازار سرمایه و دریافت راهکارهای پیشنهادی شرکت‌ها برگزار شده و اکثر حاضرین بر ضرورت تمرکز دولت بر رشد حاشیه سود شرکت‌ها تاکید داشته‌اند ! البته مشکل بازار حادتر از این حرف‌ها است و در واقع انگیزه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بطور کلی از بین رفته است. اما به هر جهت همینکه مسئولین به این درجه رسیده‌اند که وضعیت بازار "بحرانی" است و این قضیه را پذیره‌اند، اتفاق خوبی است و دست‌کم می‌تواند ریسک بودجه دولت برای سال 1402 را تا حدودی کاهش دهد.

همانطور که بارها هم اشاره شد، بازار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، نیاز به تزریق نقدینگی توام با شوک‌های خبری مثبت دارد و لذا گفتار درمانی و برگزاری جلسات اینچنینی آن هم بدون خروجی خاص، تاثیر در روند بازار نخواهد داشت. اما برای امروز احتمالا بازاری متعادل و نوسانی را داشته باشیم. لکن چنانچه حجم و ارزش معاملات تقویت گردد، می‌توان حرکت رو به جلوی شاخص را انتظار داشت اما در صورتی که مجددا خروج نقدینگی شدت بگیرد و اتفاق مثبتی در حجم معاملات رخ ندهد، باری دیگر فروشندگان سوار بر بازار خواهند شد ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24