Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز به نظر می‌رسد روند بازار به چند دلیل کمی تغییر کند و رو به بهبود برود. اول اینکه عموما بعد از افت 3 – 4 روزه، نوسان‌گیران به دنبال کسب سودهای اندک کوتاه‌مدتی هستند. دوم اینکه وضعیت بازارهای جهانی بهبود یافته است. سوم اینکه فشار عرضه در بازار سه‌شنبه کمتر از روزهای ماقبل بود و در واقع دیگر انگیزه‌ای برای فروش نمانده است. و در آخر اینکه شاخص کل فاصله چندانی با ابتدای کانال 1.3 میلیون ندارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 16 مهر 1401 / بچه سرراهی

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه مطابق با انتظار بی‌رمق آغاز کرد، ضعیف پیش رفت و در نهایت متعادل و با رگه‌هایی از عرضه به کار خود خاتمه داد. در نتیجه این رویداد، دماسنج اصلی بازار با افت نزدیک به 5 هزار واحدی تا سطوح یک میلیون و 313 هزار واحدی کاهش ارتفاع داد و نماگر هم‌وزن تا ابتدای کانال 380 هزار واحدی عقب‌ نشست. جالب است بدانید که طی 4 روز کاری اخیر (هفته گذشته) رقمی بالغ بر 1.600 میلیارد تومان پول از بازار خارج شده و از طرف دیگر ارزش معاملات روزانه به پائین‌ترین حد خود از ابتدای سال رسیده است. به جرات می‌توان گفت، هفته گذشته یکی از بدترین هفته‌ها از ابتدای سال بوده و شاید کمتر کسی انتظار چنین افتی از بازار داشته است؛ به ویژه اینکه مجددا بازارهای موازی داغ شده‌اند و کماکان این بورس تهران است که به مانند یک بچه سرراهی با او رفتار می‌شود ... !

کاهش اعتماد عمومی موجب شده اهالی بازار دیگر رمق چندانی برای تحرک نداشته باشند و کماکان تماشاچی باشند. و این در حالی است که به‌ گفته اکثر کارشناسان، اغلب سهام موجود در تابلوی معاملات در سطوح ارزنده قیمتی برای خرید و سرمایه‌گذاری قرار دارند اما روند فرسایشی و ادامه‌‌‌‌‌‌دار خروج نقدینگی از بازار مانع از جذب سرمایه جدید می‌شود. از طرفی به واسطه از دست‌ رفتن نقاط حمایتی متعدد شاخص ‌کل، رکود و کم‌رمقی در روند معاملات در مقایسه با روزهای گذشته بیش از پیش خودنمایی می‌کند و به ‌نظر می‌رسد تا زمانی‌که اصلاحی در سازوکار بازار صورت نگیرد و شرایط اقتصادی نیز بهبود نیابد، روند کنونی بازار ادامه‌دار خواهد بود. جالب اینکه میانگین P/E بازار در حال ورود به کانال 5 واحدی است !

البته از گوشه و کنار شنیده می‌شود که گویا برنامه‌هایی برای حمایت از بازار در دستور کار قرار گرفته است. اما به این خبر وزن چندانی نمی‌توان داد چراکه طی یکسال اخیر (از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم) هیچگاه حمایت اصولی و عملی از بازار صورت نگرفته و عموما در حد حرف و شایعه باقی مانده است. حتی گزارشی هم از عملکرد صندوق توسعه و استفاده از منابع در اختیار ارائه نمی‌گردد.

اما برای امروز به نظر می‌رسد روند بازار به چند دلیل کمی تغییر کند و رو به بهبود برود. اول اینکه عموما بعد از افت 3 – 4 روزه، نوسان‌گیران به دنبال کسب سودهای اندک کوتاه‌مدتی هستند. دوم اینکه وضعیت بازارهای جهانی بهبود یافته است. سوم اینکه فشار عرضه در بازار سه‌شنبه کمتر از روزهای ماقبل بود و در واقع دیگر انگیزه‌ای برای فروش نمانده است. و در آخر اینکه شاخص کل فاصله چندانی با ابتدای کانال 1.3 میلیون ندارد. بنابراین احتمالا از نیمه دوم بازار امروز تحرکات قوی‌تری را در بازار داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24