Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به نظر می‌رسد فضای صبر و تماشاچی بودن در بازار ادامه داشته باشد. حال این فضا ممکن است با رسیدن اخبار سیاسی تغییر کند و یا تا پایان ماه و زمان رسیدن گزارش‌های 6 ماهه ادامه داشته باشد. هر چه که هست، بسیار کلافه‌کننده و طاقت‌فرسا است و البته نمودارها و تحلیل‌های تکنیکی هم اذعان به تغییر مسیر بازار در روزهای پایانی مهر و روزهای ابتدایی آبان دارند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 11 مهر 1401 / دماسنج سوخته

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار با فشار نسبی عرضه آغاز کرد. البته با گذر از دقایق ابتدایی، سمت تقاضا در برخی از نمادهای تاثیرگذار اندکی بهبود یافت اما بازار به مرحله‌ای رسیده که به راحتی تن به ریسک و خرید نمی‌دهد و همین طرز تفکر موجب شد تا باری دیگر سمت تقاضا خالی شده و اکثر نمادها به روند نزولی 26 ماهه خود بازگردند ! در نتیجه این رویداد شاخص کل افت نزدیک به 9 هزار واحدی را ثبت کرد و یک گام دیگر به سطح حمایتی 1.3 میلیون واحد نزدیک‌تر شد. البته برخی هم یک سناریوی دیگر (ادامه افت تا سطوح 1.250.000 واحدی را مطرح می‌کنند ... !

این روزها ذهن بازار به شدت درگیر تحولات سیاسی و اخبار اجتماعی است و بسیاری از معامله‌گران، بازار را به این تحولات گره زده‌اند و جالب اینکه کدال و گزارش‌های ماهانه منتشر شده و نوسانات نرخ ارز هیچ اهمیتی برای فعالین بازار ندارد. در واقع سرمایه‌گذاران بورس تهران نقش یک تماشاچی در سینما را ایفا می‌کنند و فروشندگانِ روزها و هفته‌ها و ماه‌های اخیر هم حاضر به خرید در بازار تا روشن شدن فضا نیستند.

در حوزه سیاسی برخی معتقدند آمریکا از برجام و توافق پشیمان شده و مذاکرات بعدی دست‌کم به بعد از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا موکول خواهد شد و درست در سوی مقابل برخی دیگر آزادسازی زندانیان آمریکایی و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران را یک سیگنال قوی برای توافق می‌دانند. تاریخ نشان داده که بازی‌های سیاسی چون کوه یخ است که ما ۱۰ متر بیرون آن را می‌بینیم و ۱۰۰ متر آن زیر زمین است و این بازی سیاسی هزاران برگ و هزاران تو در تو و دارد اما در حال حاضر بازار هم با همین اخبار سر و کله می‌زند و فعلا نمی‌توان اظهارنظر دقیقی در این خصوص داشت.

بنابراین به نظر می‌رسد فضای صبر و تماشاچی بودن در بازار ادامه داشته باشد. حال این فضا ممکن است با رسیدن اخبار سیاسی تغییر کند و یا تا پایان ماه و زمان رسیدن گزارش‌های 6 ماهه ادامه داشته باشد. هر چه که هست، بسیار کلافه‌کننده و طاقت‌فرسا است و البته نمودارها و تحلیل‌های تکنیکی هم اذعان به تغییر مسیر بازار در روزهای پایانی مهر و روزهای ابتدایی آبان دارند. حقیقت‌ امر امید چندانی هم به حمایت دولت نداریم. همین که جیبمان زده نشود و یا تصمیمات خلق‌الساعه در بودجه سال 1402 گرفته نشود، باید کلاهمان را به هوا بیاندازیم. در واقع یکی از ریسک‌های بازار بحث بودجه است.

اما برای امروز هم بعید است تحول خاصی داشته باشیم. بازار از آن منفی‌های شدید فاصله گرفته اما به هر جهت تا تکلیف روشن نشود و بازار حجم نگیرد، نمی‌توان تغییر روند و حرکت رو به جلو را انتظار داشت و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، بازار روند نوسانی و درجا زدن را در پیش خواهد گرفت.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24