Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پیش‌بینی وضعیت امروز دشوار است. از یکسو بسیاری از نمادها در منفی‌های امروز به سطوح حمایتی می‌رسند و از سوی دیگر فشار جدی عرضه در دقایق پایانی بازار شنبه را داریم که سیگنال مثبتی را صادر نمی‌کند. به نظر بازار امروز با همان فرمان روز گذشته آغاز کند اما احتمالا در نیمه دوم، روند عرضه و تقاضا سر و شکل بهتری بگیرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 10 مهر 1401 / هیجان سیاسی

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته از همان دقایق ابتدایی تحت تاثیر اخبار سیاسی داخلی و خارجی با فشار عرضه آغاز کرد و تقریبا با همین رویه تا پایان ساعت معاملات ادامه داد تا در یک روز تلخ دیگر شاهد افت بیش از 15 هزار واحدی شاخص و برگشت دماسنج اصلی بازار به مدار اصلاح باشیم. انصافا سخن گفتن درخصوص وضعیت فعلی بورس دشوار است. این روزها با بازاری هیجان‌زده مواجهیم که پس از 26 ماه افت جدی تحت تاثیر عواملی نظیر "جبران کسری بودجه از جیب سهامداران توسط دولت گذشته" ، "اعمال سیاست‌های بازدارنده توسط دولت فعلی" ، "رشد نرخ سود بین بانکی توسط بانک مرکزی" ، "ریزش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی" ، "رسیدن برجام و مذاکرات به بن‌بست" و "عدم حمایت عملی دولت و سازمان بورس" کماکان بر مدار اصلاح و افت می‌چرخد. در واقع سیاست‌ دولت‌ها در این سالها سبب فراری دادن پول از بازار سرمایه به بدترین شکل ممکن شده و حال می‌بینیم که پس از بیش از 2 سال افت، روند خروجی نقدینگی ادامه داشته و تمامی ندارد ... !

قدیمی‌های بازار به یاد دارند که عموما در دوره‌هایی که نقدینگی قابل اتکایی در بازار نیست، معامله‌گران به اخبار منفی واکنش شدیدتر و هیجانی‌تری نشان می‌دهند. درخصوص روند تکنیکی شاخص در گزارش‌های اخیر بطور مفصل بحث شد. کماکان معتقدیم که روند اصلاحی تا ابتدای کانال 1.3 میلیون واحد ادامه خواهد داشت. به لحاظ زمانی نیز احتمالا اواخر مهر ماه تایم مناسبی برای تغییر مسیر و آغاز روند رو به جلو باشد.

اما پیش‌بینی وضعیت امروز دشوار است. از یکسو بسیاری از نمادها در منفی‌های امروز به سطوح حمایتی می‌رسند و از سوی دیگر فشار جدی عرضه در دقایق پایانی بازار شنبه را داریم که سیگنال مثبتی را صادر نمی‌کند. به نظر بازار امروز با همان فرمان روز گذشته آغاز کند اما احتمالا در نیمه دوم، روند عرضه و تقاضا سر و شکل بهتری بگیرد؛ خصوصا که گویا تحولاتی نظیر آزادی برخی از زندانیان و آزادسازی برخی از پولهای بلوکه شده در جریان است.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24