Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز هم انتظار چندانی از بازار نیست و حالت خوشبینانه، بهبود تقاضا در هفته آتی رقم خواهد خورد. البته قطع به یقین میزان فشار عرضه در بازار امروز به میزان بازار شنبه نخواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 4 مهر 1401 / ریزش سهام همچون برگ‌های پائیزی

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دوشنبه و یک روز بین‌ تعطیلی می‌رویم که بازار شنبه مطابق با انتظار کار خود را با فشار جدی عرضه آغاز کرد و تقریبا با همان فرمان به کار خود خاتمه داد. در نتیجه این رویداد، شاخص کل با افت قابل توجه 27 هزار واحدی ضمن از دست دادن سطح حمایتی یک میلیون و 350 هزار واحدی، تا ارتفاع یک میلیون و 328 هزار واحدی سقوط کرد تا نگرانی‌ها نسبت به تداوم روند کاهشی بازار شدت بگیرد. نیمه دوم سال جاری در حالی آغاز شده که طیف وسیعی از فعالان بازار تحت تاثیر طولانی‌ شدن مذاکرات برجامی و افزایش مداوم نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی اقتصادهای قدرتمند، نسبت به مسیر آتی این بازار بی‌اعتماد شده‌اند. بدبینی و تشدید آن با تداوم بلاتکلیفی‌های سیاسی و افزایش احتمال کاهش تقاضای کل در اقتصاد جهانی سبب شده بازاری که دماسنج اصلی آن در 2 ماه ابتدایی سال بازدهی مناسبی را ثبت کرده بود، حالا علاوه بر برگشت به نقطه سر به سر، با بازدهی منفی همراه شود.

به نظر ابهاماتی که ماه‌ها است بورس درگیر آن است، قرار نیست خاتمه یابد ! و حالا با شروع فصل پائیز و نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های 6 ماهه و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، احتمالا بر میزان این ابهامات افزوده خواهد شد. البته در خلال ابهامات اشاره شده، باید نیم‌نگاهی هم به وضعیت پولی کشور داشت. حجم پایه پولی و نقدینگی بر پایه گزارش‌های مرداد ماه بانک مرکزی به ترتیب معادل ۳ و 2.9 درصد منبسط شده که بالاتر از میانگین ۱۲‌ ماه گذشته است. تداوم این وضعیت به‌ معنای پایداری رشد دو متغیر مزبور در محدوده بیش از ۳۵‌ درصد سالانه است که بازهم از متوسط بلندمدت تاریخی حدود ۱۰‌ درصد بالاتر است؛ این در حالی است که این تصور وجود داشت که با عنایت به نرخ‌های بالای فروش نفت، افزایش حجم صادرات این محصول و نیز اخبار مربوط به رشد قابل‌ توجه درآمدهای مالیاتی، از شتاب رشد پایه ‌پولی و نقدینگی به نحوه معناداری کاسته شود. جمع‌بندی تحولات مزبور برای بازارهای دارایی از جمله سهام به‌ معنای تداوم روند نسبتا پر‌شتاب نیروهای تقویت‌کننده قیمت‌ها در میان‌مدت است.

اما به سراغ بازار برویم. بازاری که روز شنبه را پر عرضه آغاز کرد و در یک اتفاق تلخ شاهد از دست رفتن حمایت کلیدی یک میلیون و 350 هزار واحد بودیم. چارتیست‌ها معتقدند روند اصلاحی بازار احتمالا تا سطوح یک میلیون 290 – 300 هزار واحدی ادامه خواهد داشت. بنابراین برای امروز هم انتظار چندانی از بازار نیست و حالت خوشبینانه، بهبود تقاضا در هفته آتی رقم خواهد خورد. البته قطع به یقین میزان فشار عرضه در بازار امروز به میزان بازار شنبه نخواهد بود.

متن کامل هشت صبح را ایــــنــــــجـــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24