Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

توانگر گفت: اتفاقات خوب برای اقتصاد دیجیتال کشور از مسیر هم اندیشی و حمایت عبور می کند که یکی از آنها در بازار سرمایه محقق می شود.

عضو عالی شورای بورس: ورود دانش بنیان ها به بازار سرمایه الزامی است

بورس24 : توانگر گفت: اتفاقات خوب برای اقتصاد دیجیتال کشور از مسیر هم اندیشی و حمایت عبور می کند که یکی از آنها در بازار سرمایه محقق می شود.

قانون مترقی

مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمیت و کیفیت قوانین حمایتی برای  حضور شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه و توسعه اقتصاد دیجیتال کشور در گفت و گویی با خبرنگار بورس24 اظهار داشت:  قوانین مرتبط با اقتصاد دیجیتال که مجلس کنونی آن را بررسی و تدوین کرده است به عنوان یکی از مترقی ترین قوانین دنیا به شمار می رود.

وی ادامه داد: اگر این قانون به درستی اجرا و برای ارکان حاکمیتی و شرکت های بخش خصوصی و بازار سرمایه به درستی تشریح و اجرا شود می توان به هدف اصلی آن یعنی کسب سهم 10 درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور دست یافت.

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با تاکید بر اینکه یکی از راه های تحقق این هدف، افزایش میزان نقدشوندگی شرکت های دانش بنیان و فناورانه است گفت: بازار سرمایه این مزیت را داشته و می تواند دارایی این شرکت ها که اغلب نامشهود هستند را به نقدشوندگی نزدیک و تبدیل سازد.

الزام به ورود

وی ورود این شرکت ها به بورس را الزامی دانست و تصریح کرد: این رخداد در تمامی دنیا بوده و نه تنها شرکت های بزرگ بلکه دانش بنیان های دارای امتیاز و ارزش افزوده نیز بر تابلو وارد و مورد معامله قرار می گیرند.

توانگر یادآور شد: این موضوع هنوز در نزد نهادهای تصمیم گیرنده و دولتی مبهم بوده و از امتیاز حضور شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه اطلاع ندارند به طوری که بعد از قانونگذاری باید به شفاف سازی اقدام کرد و تمامی بدنه درگیر با فعالیت های اقتصادی اعم از حاکمیتی، خصوصی، ارکان ها و... را با این قانون آشنا ساخت.

وی اعضای زیست بوم اقتصاد دیجیتال را بسیار متنوع و گسترده عنوان کرد و گفت: باید تمامی قوانین و تصمیمات در این اکوسیستم با هم فکری اخذ شود؛ شفافیت داشته و حضور شرکت های فناورانه در بازار سرمایه را با سودآوری همراه سازد.

توسعه دانش بنیان ها از مسیر بازار سرمایه

یاد آور می شود؛ به همین منظور همایش و نمایشگاه 2 روزه " توسعه دانش بنیان ها از مسیر بازار سرمایه" با همت فرابورس و حضور برخی وزراء، مدیران ارشد بازار سرمایه، شرکت های دانش بنیان، نظام پرداخت و تجارت الکترونیک، فناوران نوآور، اصحاب رسانه، صندوق های سرمایه گذاری و....مورخ 10 الی 11 آبان ماه سالجاری در دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.

در این رویداد مقرر است؛ مسیر و چگونگی تامین مالی و عرضه شرکت های نو؛آور فناورانه، استارت آپ ها و دانش بنیان ها از سوی فعالان بازار سرمایه تشریح و قوانین با هم اندیشی به روز رسانی شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24