Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

محمدی گفت: شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال دارای شرایط متفاوتی از نظر تعداد کارمند، عمر فعالیت، ضوابط کاری و محصول مختص به خود بوده  بنابراین قانونی مشترک برای این شرکت ها درخصوص تامین مالی نمی تواند تعمیم یابد.

درخواست مدیرعامل دیجی کالا برای تسریع عرضه سهام این شرکت در بورس؛ تغییر نگرش در قانون

بورس24 : محمدی گفت: شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال دارای شرایط متفاوتی از نظر تعداد کارمند، عمر فعالیت، ضوابط کاری و محصول مختص به خود بوده  بنابراین قانونی مشترک برای این شرکت ها درخصوص تامین مالی نمی تواند تعمیم یابد.

تغییر سیاست و نگرش

سعید محمدی مدیرعامل دیجی کالا  با اشاره به طولانی شدن روند پذیرش و عرضه دانش بنیان ها در بازار سرمایه به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: برای تدوین قوانین، رویکرد کسب و کار گذشته همچنان حاکم است درصورتی که این بخش یک اکوسیستم بوده که اقتصاد دیجیتال را پایه گذاری کرده است. بنابراین نحوه قانون گذاری گذشته، شامل این گروه نمی شود و نیازمند تغییر نگرش و سیاست در نگارش قانون هستیم.

نایب رییس دوم انجمن تجارت الکترونیک کیفیت‌ و شرایط شرکت های این حوزه را از کسب و کار عمومی و سنتی متفاوت ارزیابی کرد و گفت: تدوین ضوابط برای IPO یک شرکت با شرکت دیگر کاملا متفاوت است و الگوی ثابت جوابگوی نیاز نخواهد بود.

الزام به هم اندیشی

مدیرعامل دیجی کالا رسیدن به درک شرایط و موقعیت این شرکت را به جهت تامین مالی، نیازمند هم اندیشی و گفتگو دانست و افزود: با ایجاد همکلامی میان اعضای ارکان بخش خصوصی، دولتی و قانون گذاری است که می توان و ریسک‌های احتمالی هر شرکت را شناخت و بر اساس بیزینس مدل آن به  درخواست IPO  اقدام کرد.

 وی با تاکید بر حضور شرکت‌های بزرگ در این اکوسیستم یادآور شد: تفاوت اولین خط میان بیزنس های گذشته با کسب و کارهای نوآورانه است که همین نکته ابتدایی منجر می شود تا قوانین در تدوین، اجرا و اعمال به تناسب و کیفیت هر شرکت متغییر باشد.

قوانین سختگیرانه

محمدی در ادامه به سختگرانه بودن قوانین و همسو نبودن آنها با شرایط تاسیس و فعالیت شرکت ها افزود: برخی از این قوانین در هیچ جایی از دنیا وجود ندارد و همین قوانین سختگیرانه منجر به ریسک تازه ای شده است.

مدیرعامل دیجی کالا تصریح کرد: همین عامل در ابتدای مسیر، از جذابیت IPO  شدن می کاهد چشم انداز مطلوبی را ایجاد نمی کند.

سهام عمومی

محمدی با تاکید بر اینکه IPO شدن شرکت های دانش بنیان و عرضه آنها از طریق بازار سرمایه راهی برای کسب درآمد شرکتی، منفعت عمومی و رشد اقتصادی خواهد بود گفت: امروزه اندازه فعالیت شرکت‌ها متنوع و گسترده شده به طوری که در بازه زمانی کوتاه مدت به زیرساخت اقتصادی مهمی تبدیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: عمومی شدن سهام این شرکت یک روند است که در آینده خواهیم بود. این عمومی شدن سهم شرکت های دانش بنیان منفعتی عمومی را به همراه خواهد داشت که سودجویی و حاکمیت دولتی را کاهش می دهد.

توسعه دانش بنیان ها از مسیر بازار سرمایه

یاد آور می شود؛ به همین منظور همایش و نمایشگاه 2 روزه " توسعه دانش بنیان ها از مسیر بازار سرمایه" با همت فرابورس و حضور برخی وزراء، مدیران ارشد بازار سرمایه، شرکت های دانش بنیان، نظام پرداخت و تجارت الکترونیک، فناوران نوآور، اصحاب رسانه، صندوق های سرمایه گذاری و....مورخ 10 الی 11 آبان ماه سالجاری در دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.

در این رویداد مقرر است؛ مسیر و چگونگی تامین مالی و عرضه شرکت های نو؛آور فناورانه، استارت آپ ها و دانش بنیان ها از سوی فعالان بازار سرمایه تشریح و قوانین با هم اندیشی به روز رسانی شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24