Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در کل به نظر می رسد که بخشی از عرضه های روز جاری به ابتدای معاملات فردا سرایت کند. با این حال احتمالاً به مرور از حجم عرضه ها کاسته شده و در ادامه معاملات متعادل و به نسبت بهتری را شاهد باشیم.

پیش بینی بورس فردا 28 شهریور 1401/ در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی

بورس24 : بورس تهران در نخستین روز هفته پایانی تابستان، شروع مطلوبی نداشت. به گونه ای که مطابق انتظار شاهد افزایش تمایلات رو به پایین و خودنمایی عرضه ها در کلیت بازار به ویژه در نمادهای بزرگ و شاخص ساز بودیم. با این حال زغال سنگی ها تحت تاثیر خبر آزاد سازی صادرات زغال سنگ امروز معاملات جذاب و پرتقاضایی داشتند. بدین ترتیب همزمان با افت 0.81 درصدی شاخص کل و عقب نشینی 0.74 درصدی شاخص هم وزن، نماگرهای بازار سرمایه یک افت دیگر را در کارنامه خود ثبت کردند. ارزش معاملات خرد باز هم کاهش یافت و در محدوده 2200 میلیارد تومان قرار گرفت. کدهای حقیقی دست به خروج نقدینگی به میزان 277 میلیارد تومان زدند تا داستان همیشگی خروج نقدینگی خرد از بازار همچنان ادامه یابد.

نرخ دلار به سقف 32 هزار تومان نزدیک شده و بازار سرمایه به دلیل نگرانی های موجود، فعلاً به آن واکنشی نشان نداده است. به نوعی بازار در فاز انتظار است و تا زمانی که ابهامات اساسی بازار تعیین تکلیف نشود، نمی توان انتظار تحرک قدرتمند و پیوسته ای را از سوی خریداران در بازار سرمایه داشت و صرفاً شاهد بازاری خنثی خواهیم بود. کما اینکه مثبت های اخیر یا موقتی بوده یا خفیف بوده است و تک نمادها با توجه به اخبار و یا گزارشات کدال، میزبان نقدینگی خریداران بوده اند.

در کنار ابهامات موجود که شاید مهمترین آن ها بحث مذاکرات هسته ای و آینده بازارهای جهانی است، سیاست های پولی بانک مرکزی نیز سهامداران را نگران کرده است. نرخ بهره بین بانکی برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت و به 21 درصد نزدیک شد. از سویی شنیده ها حاکی از آن هستند که بانک ها نرخ سود خود را افزایش داده و به دنبال جذب سپرده بیشتر هستند. تمامی این موارد نقدینگی را از بازار سرمایه دور کرده و بازگشت آن به روزهای رونق را به تاخیر خواهد انداخت.

فردا بازارهای جهانی بازگشایی می شوند و معامله گران نیم نگاهی به این بازارها نیز خواهندداشت.

اما در کل به نظر می رسد که بخشی از عرضه های روز جاری به ابتدای معاملات فردا سرایت کند. با این حال احتمالاً به مرور از حجم عرضه ها کاسته شده و در ادامه معاملات متعادل و به نسبت بهتری را شاهد باشیم.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــــنــــجــــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24