Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

ذاتعلی فرد بازارگردان پتروشیمی ممسنی، کازرون و دهدشت در چبورس تاکید کرد: پتروشیمی های ممسنی، کازرون و دهدشت، متاثر از پرونده های حقوقی و قضایی  بوده بنابراین عرضه و بازگشایی آنها نه تنها از نظر قانونی بلکه از مباحث شرعی نیز اشکال و ابهام دارد...

ابهام و اشکال شرعی در بازگشایی و عرضه سه سهم

بورس24ذاتعلی فرد بازارگردان پتروشیمی ممسنی، کازرون و دهدشت در چبورس تاکید کرد: پتروشیمی های ممسنی، کازرون و دهدشت، متاثر از پرونده های حقوقی و قضایی  بوده بنابراین عرضه و بازگشایی انها نه تنها از نظر قانونی بلکه از مباحث شرعی نیز اشکال و ابهام دارد.

پروندهای جاری قضایی

فرهاد ذاتعلی فرد بازارگردان پتروشیمی ممسنی، کازرون و دهدشت  در برنامه زنده چبورس امروز سه شنبه (15 مرداد)، حواشی مجامع شرکت  های پتروشیمی ممسنی، کازرون و دهدشت را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و اظهار داشت: نماد این سه شرکت به واسطه افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران بسته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پرونده کیفری علیه هیات مدیره وقت این سه شرکت که خوانده پترول و پتروشمی گچساران هستند  ، در جریان است گفت: البته پروند حقوقی دیگری وجود دارد که این سه شرکت شاکی بوده و درخواست ابطال افزایش سرمایه دارند.

برای دیدن جدیدترین تحلیل های بورسی روی لینک کلیک کنید↪️

اشکال شرعی

ذاتعلی فرد در ادامه گفت: سوال مطرح است که بعد از سه سال چه اتفاقی افتاده نمادها باز می شود و به چه علتی  دو سال و نیم بسته بوده است؟

بازارگردان پتروشیمی ممسنی، کازرون و دهدشت  با تاکید بر اینکه در یک معامله چند شرط وجود دارد که منجر به صحت معامله می شود اعلام کرد: . یکی از شروط این است که مورد معامله معلوم باشد  اما  این در مورد شرکت های مذکور مشحص نیست و با توجه بر اینکه شکایت وجود دارد و  در مورد معامله ، ابهام دیده می شود. این بازگشایی و معامله از نظر شرعی دچار اشکال است.

وی یادآور شد: از سوی دیگر ، سهامداران شاکی  این پرونده بوده و شکات از روند پرونده زودتر آگاه می شوند. به همین منظور در این نماد عدم تقارن اطلاعاتی داشته و شفافیت اطلاعات در آن وجود ندارد.

برای اطلاع از اخبار افت بورس روی لینک کلیک کنید ↪️

فردای مبهم

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد : فردای این سه پتروشیمی پر از ابهام بوده و به عنوان یک بازارگردان نظراتی ارائه کرده که وظیفه به شمار می رود و باید گفته شود.

بازارگردان پتروشیمی ممسنی، کازرون و دهدشت  با ذکر مثالی ادامه داد: زمانی یک شرکت اشکالی داشته و مثلا بر ملکی پرونده ای قضایی دارد  بنابراین کل دارایی شرکت را متاثر نمی کند. اما موضوع ابطال افزایش سرمایه کاملا بر ارزش کل این سه  شرکت اثر خواهد داشت.

ذاتعلی فرد افزود: ازهمین فردا در فضای مجازی شاهد حواشی، اخبار، شایعات پیرامون این سه شرکت را شاهد خواهیم بود به طوری که احتمال شکایت های جدید در خصوص این سه نماد بیشتر می شود.

برای اطلاع از مجامع بورسی روی لینک کلیک کنید.↪️

اشکال در نحوه عرضه

وی با تاکید بر اینکه سازمان بروس این نمادها را بر اساس شکایت های جاری قوه قضاییه،  بسته بوده و گشایش آن بدون در نظر گرفتن جاری بودن پرونده ها چندان درست و صحیح نیست؛ گفت: کارشناسان با نقدشوندگی مشکل نداشته بلکه نحوه عرضه و معامله  مورد بحث بوده زیرا اشکال و ابهام دارد بنابراین توصیه است در خصوص بازگشایی، تجدید نظر شود.

بازارگردان پتروشیمی ممسنی، کازرون و دهدشت  خبر داد: برای حل و فصل شدن مسائل این پرونده نمی توان بازه زمانی تعیین کرد اما اراده ای وجود دارد که این پرونده سریعا به ختم برسد از سویی دیگر قیمت هایی که برای پتروشیمی گچساران در نظر است بسیار ابهام دارد و به عنوان بازارگردان هیچ توصیه ای برای معامله و قیمت نمی شود.  

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24