Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز هم طبیعتا انتظار چندانی از بازار نیست. خدشه‌دار شدن حمایت استاتیک شاخص کل، عدم انگیزه معامله‌گران برای خرید در نمادهای بزرگ، قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و نگرانی از بابت اخبار سیاسی و نوسان قیمت‌ها در بازارهای جهانی، مانعی برای حرکت رو به جلو خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 16 شهریور 1401 / حمایت خدشه‌دار شده

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات روز گذشته را متعادل و طبق روال عادی برنامه، بی‌تفاوت در سهام بزرگ و تاثیرگذار در روند کلی بازار آغاز کرد و در نتیجه ضعف طرف تقاضا در سهام بزرگ و شاخص‌محور، شاهد عقبگرد دماسنج اصلی بازار به سمت ابتدای کانال 1.4 میلیون واحد بودیم. نکته مهم در بازار روز گذشته اینکه، شاخص به سطح حمایتی خود در سطوح یک میلیون و 422 هزار واحدی نفوذ کرد و به نظر می‌رسد این اصلاح تا یکی از سطوح 1.4 میلیون واحد و در صورت از دست رفتن این سطح تا محدوده یک میلیون و 350 – 360 هزار واحد ادامه داشته باشد. البته تا سطح حمایتی نخست راه چندانی نیست اما چنانچه قرار به تداوم اصلاح آن هم به شکل فرسایشی تا سطح حمایتی دوم باشد، کار کمی سخت خواهد شد و در واقع این مقدار اصلاح نیاز به اعصاب پولادین دارد !

طی روزهای اخیر به دو موضوع لنگ در هوا ماندن مذاکرات و نگرانی درخصوص گزارش‌های 6 ماهه بطور مفصل صحبت شد و به این نکته اشاره شد که بازار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، نیاز به شوک‌های خبری همزمان با تزریق نقدینگی دارد اما حال می‌بینیم که پول‌های بزرگ بیرون گود نشسته و یا در بهترین حالت بخشی از نقدینگی خود را روانه برخی از سهام متوسط و کوچک بازار که از قضا سقوط سنگینی هم از مرداد سال 99 داشته‌اند، کرده‌اند. همین موضوع نشان می‌دهد که احتمالا هوای شهریور هم به مانند تیر و مرداد آفتابی نخواهد بود. به ویژه اینکه تا پایان شهریور ماه هم مدت زمان چندانی باقی نمانده و برخی معقتدند بحث تسویه اعتباری‌ها در پایان آخرین ماه تابستان به دلیل پایان سال مالی برخی از کارگزاران و یا شناسایی سود در تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری، مانعی برای رشد بازار خواهد بود.

البته این موضوع بیشتر جنبه روانی دارد چراکه در گذشته عموما در شهریور ماه کارگزاران مشتریان خود را برای تسویه اعتبار تحت فشار قرار می‌دادند اما مدتی است که این موضوع کمرنگ شده و دیگر چنین قانونی حکمفرما نیست. اما برای امروز هم طبیعتا انتظار چندانی از بازار نیست. خدشه‌دار شدن حمایت استاتیک شاخص کل، عدم انگیزه معامله‌گران برای خرید در نمادهای بزرگ، قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و نگرانی از بابت اخبار سیاسی و نوسان قیمت‌ها در بازارهای جهانی، مانعی برای حرکت رو به جلو خواهد بود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

برای دیدن جدیدترین تحلیل های بورسی روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از اخبار افت بورس روی لینک کلیک کنید ↪️

برای اطلاع از مجامع بورسی روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24