Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیران عامل فرابورس و شرکت بورس از تخصیص اعتبارات ویژه و مقررات زدایی برای حضور شرکت های نورآور و فناورانه در بازار سرمایه خبر دادند.

در سومین جلسه انجمن تجارت الکترونیک تهران اعلام شد؛ خبرهای خوب بازار سرمایه برای استارت آپ ها و دانش بنیان ها

بورس24 ، امروز سه شنبه (15 شهریور)، سومین جلسه انجمن تجارت الکترونیک تهران با موضوع چالش های ورود به بازارهای مالی برای استارت آپ ها با حمایت آسیا تک و حضور مدیران عامل فرابورس، شرکت بورس، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، شرکت های دانش بنیانی و استارت آپی، نمایندگان مجلس، اعضای انجمن تجارت الکترونیک برگزار شد و مسائل پیرامون چگونگی تغییرقوانین، مقررات زدایی، نحوه ورود، موانع و چالش های این صنعت به بازار سرمایه مورد ارزیابی قرارگرفت.

الزام به شفافیت مسیر

به همین منظور نیما قاضی دبیر انجمن تجارت الکترونیک با تاکید بر آمارها از میزان استقبال و نحوه تامین مالی شرکت های نوآور از بازار سرمایه گفت: زمانی که شرایط  امروز ایران را با کشورهایی همچون ویتنام که اقتصادی بسته دارند مقایسه می کنیم، درخواهیم یافت این صنعت در بازار سرمایه دیده نمی شود.

وی ادامه داد: در کشورهای مذکور، شرکت های کوچک فناورانه توانسته اند با سهم هرچند ناچیز نیز در بازار سرمایه حضور داشته و فعالیت کنند و حمایت شوند.

این فعال بخش خصوصی چالش های شرکت های تجارت الکترونیکی را برای ورود به بازار سرمایه بسیار دانست و افزود: چالش عمده این حوزه، شفاف شدن مسیر حضور در تابلوی معاملات است که باید با همفکری تمامی اعضای این زیست بوم چاره اندیشی و مدیریت شود.

برای اطلاع از مجامع بورسی روی لینک کلیک کنید.↪️

تغییر شابلون ارزیابی

محمد علی یوسفی زاده مدیرعامل شرکت آسیا تک به عنوان میزبان این جلسه نیز به نگاه مقایسه ای ایران و سایر کشورها در نحوه حمایت از شرکت های نوآورانه پرداخت و گفت: در کشرهایی با اقتصاد پیشرفته، دولت ها در ابتدا شرایط را مهیا کرده و بعد از آن شرکت ها به تولید محصول اقدام می کند؛ اما این روند در ایران معکوس است.

وی با اشاره به وجود مقررات و بورکراسی های بی تاثیر اشاره کرد و افزود: سال هاست که دولت ها برای بخش خصوصی از طریق قانونگذاری، موانع متعددی را ایجاد کرده که این روند به شرکت های نوآورانه نیز انتقال داده شده به طوری که این بخش با نوسان نرخ و تامین ارز، مشکلات ناشی از زیرساخت و.. درگیر است.

یوسفی زاده با تاکید بر الزام تغییر شابلون و معیارهای تامین مالی و پذیرش شرکت های فاورانه در بازار سرمایه اظهارداشت: دیگر زمان تغییر معیارهای سنجش فرا رسیده زیرا ماهیت، ساختار و کارکرد این شرکت ها با صنایع و کارخانجات تولیدی متفاوت بوده و همسویی و تراز ندارد.

برای اطلاع از اخبار افت بورس روی لینک کلیک کنید ↪️

تغییرات بازار "اس ام ای"

در سومین جلسه انجمن تجارت الکترونیک تهران با موضوع چالش های ورود به بازارهای مالی میثم فدایی مدیرعامل فرابورس با اشاره به تامین مالی 210 میلیارد تومانی فرابورس برای شرکت های نوآورانه گفت: در سال جاری نسز 3 طرح  فناورانه مورد حمایت این بخش قرار گرفته و سکوهای متعدد نیز برای این منظور به جهت حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپی در بازار سرمایه ایجاد شده است.

وی افزود: با نگاهی به آمارها می توان عملکرد فرابورس در مسیر تامین مالی شرکت های نوآورانه را موفق برشمرد؛ اما کافی ندانست.

 فدایی بر اصلاح ساختار برخی قوانین و ضوابط تاکید کرد و افزود: مقرر است تا برخی قوانین و شرایط مرتبط با صندوق ها، تسویه و .... تغییراتی انجام شود.

وی  در ادامه شرکت های این حوزه را خلاق برشمرد و گفت: درصدد بوده تا نام بازار "اس ام ای" نیز تغیر پیدا کد بنابراین ازتمام فعالان این بخش درخواست داشته تا اسمی پیشنهادی را ارائه دهد.

مدیرعامل فرابورس از تغییرات متعدد بازار "اس ام ای" در روزهای آتی  خبر داد و گفت:  زیرساخت های تازه ای برای این بازار تعریف شده که منجر به تسهیل ورود شرکت های فناورانه به بازار سرمایه می شود.

برای دیدن جدیدترین تحلیل های بورسی روی لینک کلیک کنید↪️

تابلوی دانش بنیان در بورس

در این جسله محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران ورود تپسی به بازار سرمایه را تجربه ای خوب و کارآمد ارزیابی کرد و گفت: این رخداد باعث شد تا به 2 موضوع برای حضور شرکت های فناورانه دست یابیم.

وی ادامه داد: نحوه چگونگی حضور سرمایه گذار خارجی و بررسی دارایی های نامشهود با حضور تپسی به پاسخ رسید.

گودرزی با تاکید بر اینکه بورس تهران فضایی برای حضور استارت آپ ها نیست گفت: در حال حاضر بهترین فضا برای این بخش، فرابورس بوده اما در بورس آمادگی حمایت را داریم.

مدیرعامل شرکت بورس با اشاره بر افزایش سهم بازار شرکت های فناورانه در اقتصاد ایران اظهار داشت: به زودی تابلوی دانش بنیان به بورس می آید.

بازنگری قوانین

علی رضا دلیری دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در سومین جلسه انجمن تجارت الکترونیک تهران با موضوع چالش های ورود به بازارهای مالی اعلام کرد: مدیران و مسئولان در این معاونت، محکم ایستاده تا تابلوی دانش بنیان به بورس برود.

وی گفت: ارزش علم و دانش آدم ها از ملک بیشتر بوده و باید  جایگاه آن را نزد سرمایه گذاران ارتقاء داد.

دلیری به تجربه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ورود تپسی به بورس گفت و افزود: در این مورد، سعی شد تا برخی آیین نامه ها بازنگری و تغییر پیدا کند.

دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر قانون جهش تولید دانش بنیان اظهار داشت: اعتبار مالیاتی برای صنایع بزرگ نیز به این شرکت ها اختصاص خواهد یافت و ارزش گذاری دارایی آنها نیز با روش متفاوت تعیین می شود که به رشد آنها کمک کند.

تغییر معیار سنجش

مجتبی توانگر رییس کمیته دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس نیز در این جلسه انجمن تجارت الکترونیک تهران نیز بر اخذ شیوه نگارش متفاوت بر قوانین کسب و کارهای نوآورانه تاکید کرد و گفت: در یک اکوسیستمی هستیم که باید همه اعضای آن بر تصویب قوانین به تفاهم و تسهیل سازی برسند.

وی افزود: این قانون، بسیار مترقی بوده و می تواند تمامی جوانت اعم از دارایی نامشهود و... را حال و فصل کند.

این نماینده مجلس حضور شرکت های فناورانه در بازار سرمایه را ، تابوشکنی و بدعتی دانست که به نفع اقتصاد بوده و معیار های سنجش دارایی، سود، سهم در اقتصاد و.... را تغییر دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24