Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به نظر سیاست دولت بایدن فشار هر چه تمام‌تر بر کاهش تورم باشد و همین موضوع می‌تواند بر میزان عمق رکود در بازارهای جهانی بیافزاید؛ به ویژه اینکه صدای پای رکود از اقتصاد چین هم به گوش می‌رسد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 14 شهریور 1401 / در حاشیه

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار شرایط بهتری را در پیش گرفت و پس از نوسانات دقایق ابتدایی، به مرور سمت تقاضا به ویژه در صنایع متوسط و کوچکتر تقویت شد. در این روز شاخص کل در نقطه سربه‌سر کار خود خاتمه داد و شاخص هم‌وزن رشد حدود 0.25 درصدی را ثبت کرد. البته افت حجم و ارزش معاملات و تداوم خروج نقدینگی نشان داد که بازار مسیر نوسانی را طی می‌کند و کماکان عمده توجهات به نمادهای متوسط و کوچکتر است. تداوم ابهامات سیاسی در کنار نگرانی از بابت کاهش سود شرکت‌های صادرات‌محور در کوارتر دوم تحت تاثیر وقوع رکود در بازارهای جهانی سبب شده تا پول‌های پارک شده کماکان نظاره‌گر تابلوی معاملات بوده و تن به سرمایه‌گذاری در بازار و سهام ارزنده ندهند.

درخصوص مباحث سیاسی اظهارنظرها متفاوت است. برخی کار را تمام شده می‌دانند و معتقدند فضای فعلی در راستای آماده‌سازی افکار عمومی برای اعلام توافق است ! اما درست در سوی مقابل عده‌ای دیگر معتقدند که انداختن توپ در زمین طرفین طولانی شده و احتمالا مذاکرات به نیمه دوم فصل پائیز و پس انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا موکول شود. کمی بیش از دو ماه دیگر، یعنی در اوایل ماه نوامبر، انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا برگزار می‌شود و تردیدی نیست که نتیجه این انتخابات، اثرات زیاد و بلندمدتی بر آمریکا و جهان خواهد گذاشت. در حال حاضر، دموکرات‌ها در کنگره، اکثریت را در اختیار دارند اما این اکثریت شکننده است و اگر در انتخابات ماه نوامبر، جمهوری‌خواهان بتوانند چند کرسی را در دو مجلس سنا و نمایندگان از چنگ دموکرات‌ها درآورند، در دو سال آینده شرایط برای دولت بایدن دشوار خواهد شد؛ زیرا جمهوری‌خواهان بر کنگره کنترل خواهند داشت. به نظر سیاست دولت بایدن فشار هر چه تمام‌تر بر کاهش تورم باشد و همین موضوع می‌تواند بر میزان عمق رکود در بازارهای جهانی بیافزاید؛ به ویژه اینکه صدای پای رکود از اقتصاد چین هم به گوش می‌رسد.

بنابراین امید چندانی به بازارهای جهانی در کوتاه‌مدت است و تنها باید امیدوار بود در حوزه سیاست خارجی اتفاق مثبتی رخ دهد تا بازار بتواند از زیر بار رکود خارج شود. برای امروز هم احتمالا بازاری مشابه دیروز را داشته باشیم. با این تفاوت که گشایش بازارهای جهانی و نوسانات کامودیتی‌ها احتمالا در روند حرکتی سهام بزرگ تاثیرگذار باشد.  

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24