Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز هم بازاری متعادل با رگه‌های مثبت مدنظر است و حتی تصور می‌کنیم سمت تقاضا با قدرت بیشتری پا به میدان بگذارد. با این حال باید شرایط عرضه را هم دید و کماکان معتقدیم که صنایع بیشتر آسیب‌دیده از ریزش 2 سال گذشته، پتانسیل‌های بیشتری برای حرکت رو به جلو خواهند داشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 شهریور 1401 / وزن‌کشی شاخص‌ها

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته کار خود را با رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد اما با گذر از یکساعت ابتدایی و به دلیل نبود فشار عرضه جدی، به مرور خریداران میدان را به ویژه در صنایع متوسط و کوچک در دست گرفتند و شاخص کل موفق شد بازدهی هرچند ضعیف 1.000 واحدی را ثبت نماید. در این روز بازدهی شاخص هم‌وزن بیش از 4 برابر رشد دماسنج اصلی بازار بود ... !

در این گزارش به دو نکته مهم اشاره می‌کنیم. البته نکته نخست تکراری است و به مباحث سیاسی باز می‌گردد. این روزها بازار با یک غوره سردی‌اش می‌شود و با یک مویز گرمی‌اش ! یک شب خبر از طولانی شدن مدت مذاکرات و احتمال بن‌بست آن می‌رسد که واکنش بازار به آن منفی است و روز دیگر با رسید برخی از مفاد برجام، سمت تقاضا تقویت می‌شود ! و هرچه به نقطه نهایی مذاکرات نزدیک‌تر می‌شویم، سرعت انتقال اخبار هم شدت می‌گیرد. انصافا تحلیل فضای سیاسی کشور و پیش‌بینی نقطه نهایی مذاکرات بسیار دشوار است. فقط می‌دانیم اقتصاد کشور به نقطه‌ای رسیده که نیاز به یک تنفس جدی دارد و تنها راه این نفس کشیدن هم رسیدن مذاکره‌کنندگان به یک نقطه مشترک است. به نظر اگر بخواهیم فضای اخبار این روزها با یک یا دو ماه گذشته را مقایسه کنیم، می‌بینیم که احتمال رسیدن خبر فراخواندن وزرا به وین برای امضای برجام بیش از رسیدن خبر شکست مذاکرات است. با این حال هیچ چیز قابل پیش‌بینی است و تنها می‌توان امیدوار بود ... !

اما موضوع دوم تحرکات نسبتا بهتر بازار در صنایع متوسط و کوچک است. بررسی شاخص هم‌وزن و شاخص کل و مقایسه این دو دماسنج (تقسیم آنها به یکدیگر) نشان می‌دهد که شاخص هم‌وزن قابلیت‌های بیشتری برای رشد داشته و این موضوع در روند معاملات مشهود است. بنابراین اعتقاد ما بر این است که در مقطع فعلی، سهام بیشتر افت کرده (طی 2 سال گذشته) قابلیت‌های بیشتری برای رشد خواهند داشت. و البته این موضوع الزاما به معنای عدم رشد بزرگان نیست و صرفا نشان می‌دهد که چه صنایعی می‌توانند بازدهی بهتری را به نمایش بگذارند.

اما برای امروز هم بازاری متعادل با رگه‌های مثبت مدنظر است و حتی تصور می‌کنیم سمت تقاضا با قدرت بیشتری پا به میدان بگذارد. با این حال باید شرایط عرضه را هم دید و کماکان معتقدیم که صنایع بیشتر آسیب‌دیده از ریزش 2 سال گذشته، پتانسیل‌های بیشتری برای حرکت رو به جلو خواهند داشت.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24