Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به نظر 3 مولفه مهم می‌تواند سیگنال تغییر روند را صادر کند: 1- رشد ارزش معاملات که تا حدودی رخ داده 2- مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها که هنوز اتفاق نیفتاده و گذر شاخص از مقاومت 1.470.000 واحد که احتمالا تکلیف آن در هفته پیش رو مشخص شود. بنابراین همزمانی این 3 رویداد، عاملی برای تغییر روند کلی بازار خواهد بود. برای امروز بازاری متعادل و البته با تداوم تقاضا در اکثر صنایع مدنظر است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 5 شهریور 1401 / میل به چرخش

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه فراتر از انتظار ظاهر شد. بازار شروع بدی نداشت و هر چه به سمت جلو و انتهای ساعت معاملات حرکت می‌نمود، سمت تقاضا بدون توجه به تعطیلات پایان هفته و ریسک اخبار سیاسی و بازارهای جهانی، جسارت بیشتری به خرج داد تا در نهایت در یک روز خوب، یک پایان خوب و رشد نزدیک به 11 هزار واحدی شاخص را داشته باشیم. جهش حدود 2 برابر شاخص هم‌وزن نسبت به دماسنج اصلی بازار و نزدیک شدن ارزش معاملات به کانال 4 هزار میلیارد تومانی نشان از بهبود شرایط کلی بازار دارد.

انصافا چنین انتظاری از بازار نبود. در گزارش صبح روز چهارشنبه به این نکته اشاره شد که: «برخی معتقدند اخبار سیاسی به سمتی است که احتمالا توافق به زودی حاصل خواهد شد و در همین راستا در سمت خرید به ویژه‌ در صنایع برجامی و البته گروه‌های کوچکی که برای رشد نیاز به نقدینگی کمتری دارند، فعالند. اما درست در سوی مقابل، معامله‌گرانی را داریم که همواره به مباحث سیاسی بدبین بوده و فعلا بیرون گود نشسته و فعلا ریسک سرمایه‌گذاری را نمی‌پذیرند. البته انصافا پیش‌بینی نتیجه مذاکرات دشوار است اما وضعیت گردش نقدینگی نشان می‌دهد که وزن معامله‌گران بدبین بیش از معامله‌گران خوش‌بینی است.»

بازار چهارشنبه نشان داد که برخی از بدبین‌ها هم در حال تغییر مواضع و پذیرش ریسک ورود به بازار هستند. البته از حق نگذریم، قیمت‌های فعلی هم ریسک چندانی برای سرمایه‌گذاری ندارد اما به هر جهت همین‌که از تعداد بدبین‌ها کاسته شده و مقداری ورود نقدینگی را شاهد هستیم، اتفاق مثبتی است که می‌تواند سیگنالی برای خاتمه یافتن روزهای سرد تابستانی و یک شهریور داغ و پر حرارت باشد؛ مشروط بر اینکه در میانه‌های راه اخبار برجامی کاسه و کوزه فعالان بازار را به هم نریزد.

در جمع‌بندی موارد مطروحه باید گفت، شهریور خاصی را در پیش داریم. از تحولات سیاسی گرفته تا اخبار مربوط به بازارهای جهانی، تعیین تکلیف بلوک خودروسازها و رسیدن گزارش عملکرد ماهانه شرکت‌ها. به نظر 3 مولفه مهم می‌تواند سیگنال تغییر روند را صادر کند: 1- رشد ارزش معاملات که تا حدودی رخ داده 2- مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها که هنوز اتفاق نیفتاده و گذر شاخص از مقاومت 1.470.000 واحد که احتمالا تکلیف آن در هفته پیش رو مشخص شود. بنابراین همزمانی این 3 رویداد، عاملی برای تغییر روند کلی بازار خواهد بود. برای امروز بازاری متعادل و البته با تداوم تقاضا در اکثر صنایع مدنظر است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بورس تهران روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده علت افت شاخص بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده نقشه بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24