Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

خدابخش گفت: قیمت گذاری دستوری به نفع مصرف کننده و تولید کننده نبوده و تنها مسیر، برای سوداگران و دلالی مساعد و فراهم می شود.

قیمت گذاری دستوری = مسیر سوداگری و دلالی

بورس24 : محسن خدابخش معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با انتقاد از نحوه تعیین و تکلیف قیمت گذاری ها توسط  سازمان حمایت از مصرف کنندگان  به بورس24 اظهار داشت:  قیمت گذاری دستوری با هر ساختار، فرمولی و هدفی نمی تواند بازار را به تعادل برساند.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز، مواد اولیه و نهاده های تولید ادامه داد: در این شرایط و با وجود تعدد متغییرهای تولید، نمی توان برای عرضه به قیمت مناسبی در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت رسید که بتوان آن را نیز به صورت دستوری اعمال کرد.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه، ورشکستی و رکود شرکت های عرضه شده در بورس را علتی بر خروج سهامداران خرد از این بازار عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف سازمان بورس و اوراق بهادار، حفظ منفعت و سرمایه سهامداران است؛ به طوری که این سهام، امانتی در دست این سازمان به شمار می رود که باید در جهت تقویت آن، برنامه های حمایتی از بخش ها و جهات گوناگون  اعمال و اجرا کرد.

خدابخش تاکید کرد: بازار باید قیمت را به تعادل برساند و به صنایع کمک کند تا تولید عرضه نیز افزایش یابد. بنابراین در شرایط کنونی که اقتصاد  کشوربا مشکلات متععدی دست به گریبان است؛ نمی توان از قیمت گذاری دستوری نتیجه گرفت.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار  با اشاره بر این که قیمت گذاری دستوری هرگز به تعادل بازار کمکی نخواهد کرد گفت: سوداگری و تسهیل دلالی از مسیر قیمت گذاری دستوری عبور می کند بنابراین صاحبان و فعالان صنعت برای تولید محصول با محدودیت روبه رو می شوند اما از سمت دیگر، بازار  هرلحظه برای سوداگری مناسب و پر منفعت تر خواهد شد.

برای اطلاع از بازار بورس امروز ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از بروزترین اخبار مسکن روز ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

برای اطلاع از اخرین اخبار به روز بانک های ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24