Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز بازاری متعادل با رگه‌های مثبت مدنظر است. رشد بازارهای جهانی از یکسو و تقویت زمزمه‌ها درخصوص حصول برجام از سوی دیگر می‌تواند عاملی برای رشد بازار امروز باشد. البته بورس تهران برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، نیاز به شوک‌های خبری توام با کاتالیزوری به نام تزریق نقدینگی دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 22 مرداد 1401 / اهمیت برجام

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه بی‌رمق آغاز کرد، بی‌رمق پیش رفت و بی‌رمق هم به کار خود خاتمه داد ! البته از چهره بازار سه‌شنبه و قرار گرفتن قیمت بسیاری از نمادها در سطوح پائین‌تر از قیمت پایانی، قابل پیش‌بینی بود که بازار چهارشنبه حرف خاصی برای گفتن نداشته باشد. با این حال همین که فشار عرضه چندان بالا نبود و بسیاری از نمادها به شکل متعادل داد و ستد شدند، اتفاق خوبی بود. در این روز شاخص کل افت حدود 3.500 واحدی را ثبت کرد و ارزش معاملات کمی بالاتر از 2 همت بود.

برخی معتقدند بازار به برجام و دنیای سیاست بی‌تفاوت شده است. اما نکته‌ای که شاید بسیاری از فعالین بازار به آن توجه ننمودند این است که بر خلاف دفعات گذشته، واکنش بازار به اخبار مذاکرات چندان هم بد نبود. به نظر می‌رسد یک دست نامرئی پشت بازار را گرفته است. برجام از هر زمان دیگری برای بازار بااهمیت‌تر شده است. چراکه طی مدت اخیر با وجود رشد نرخ ارز و تورم جدی در اقتصاد کشور، بازار روند معکوس را در پیش گرفت و دلیل اصلی این موضوع سرکوب بازار و دست‌درازی دولت به جیب شرکت‌ها بود. در واقع فضای تصمیمات غیرمنطقی دولت تحت تاثیر بی‌پولی، اثرات جبران‌ناپذیری در بازار گذاشت. بنابراین حصول احتمالی برجام، دست دولت را کمی بازتر می‌کند و احتمالا فضای بازار هم بهتر خواهد شد.

برای امروز بازاری متعادل با رگه‌های مثبت مدنظر است. رشد بازارهای جهانی از یکسو و تقویت زمزمه‌ها درخصوص حصول برجام از سوی دیگر می‌تواند عاملی برای رشد بازار امروز باشد. البته بورس تهران برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، نیاز به شوک‌های خبری توام با کاتالیزوری به نام تزریق نقدینگی دارد. انصافا قیمت‌ها در سطوح ارزنده‌ای قرار دارد، هر چند که برخی از چارتیست‌ها معقتدند یک پائین دیگر در بازار خواهیم داشت ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24