Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دادستان کل کشور در مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک(ستاره) که امروز در محل ساختمان بورس و اوراق بهادر برگزار شد گفت: دستگاه قضا از سامانه ستاره استقبال و پشتیبانی می کند

استقبال دستگاه قضا از سامانه ستاره

بورس24 : دادستان کل کشور در مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک(ستاره) که امروز در محل ساختمان بورس و اوراق بهادر برگزار شد گفت: دستگاه قضا از سامانه ستاره استقبال و پشتیبانی می کند

محمدجعفر منتظری با حضور در مراسم رونمایی از سامانه ستاره افزود: گاهی وثیقه گذاری چند روز زمان می‌برد، اما امروز با افتتاح سامانه ستاره در کسری از ثانیه وثیقه‌گذاری صورت می‌گیرد و این این آغاز خوب باعث می شود افراد کمتری به دلیل مشکلات کسری بودجه و مسائل پیرامون آن مورد پیگرد قضایی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: درخواستی که از سازمان بورس و اوراق بهادار داریم این است که این سامانه را به قوه قضاییه متصل کند تا رصد و دسترسی به اطلاعات متقاضیان توثیق سرمایه و سهام فراهم شود. ضمن اینکه قوه قضاییه در راستای توسعه این سامانه از هیچ همکاری ای کوتاهی نخواهد کرد.

بر همین اساس؛ اگر سهامداری چه حقیقی و چه حقوقی قصد وثیقه‌گذاری نزد شخص دیگری را داشته باشد، می‌تواند طی مراحلی و تحت نظارت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهام خود را به‌عنوان وجه‌الضمان نزد شخص دیگری که می تواند حقیقی یا حقوقی باید، توثیق کند.

این موضوع درباره دریافت وام از بانک های عامل (ملی، رسالت، مهر ایران) هم امکان‌پذیر است و سهامداران با توجه به مراحل تعریف شده در این بانک ها هم می توانند با توثیق از دریافت تسهیلات بهره ببرند.

براساس اعلام عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک هوشمند ستاره از امروز به صورت رسمی امکان استفاده از اوراق سهام به عنوان وثیقه وام در بستر سیستم بانکی فراهم خواهد شد.

علاوه بر دادستان کل کشور؛ در مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون راهبردی قوه قضائیه و رؤسای بانک‌های عامل و جمعی از فعالان بازار سرمایه نیز حضور داشتند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24