Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

جهت معاملات روزهای آتی بورس را توجه سهامداران به گزارشات فصلی بهار در صنایع مختلف و البته چگونگی استقبال معامله‎گران از بازگشایی نمادهای بزرگ به مجمع رفته، تعیین خواهد کرد.

پیش بینی بورس فردا 2 مرداد 1401/ در انتظار بازگشایی نمادهای بزرگ

بورس24 : بورس تهران معاملات نخستین روز مرداد ماه را در حالی متعادل و با افزایش تحرکات مثبت آغاز کرد که تقاضا در اغلب صنایع نسبت به روزهای گذشته بهبود یافته بود. بدینترتیب با وجود آنکه با گذر از ساعت ابتدایی معاملات، از تب و تاب معاملات کاسته شده و عرضه‌ها کمی در بازار جان گرفتند، به لطف تداوم تحرکات مثبت در برخی صنایع در نهایت شاخص کل با پیشروی 0.11 درصدی و شاخص هم‌وزن با افزایش 0.17 درصدی روبرو شدند. ارزش معاملات خرد به دلیل غایب بودن نمادهای بزرگ زیادی در سطوح پایین 2400 میلیارد تومان قرار گرفت و کدهای حقیقی حدود 61 میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کردند.

همانطور که در گزارش روز پیشین نیز اشاره کردیم، به نظر می‌رسد که با وجود ابهامات جدی از ناحیه بازاهای جهانی که می‌تواند سهامداران را محتاط کند، بورس در ماه مرداد به دلایلی حال و هوای معاملاتی بهتری نسبت به ماه گذشته خواهد داشت.

در وهله اول با اینکه عملکرد شرکت‌ها و صنایع مختلف در فصل اول با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته، اما اغلب صنایع و نمادها گزارشات دلچسب و قابل قبولی از عملکرد 3 ماهه نخست خود منتشر کرده‌اند که می‌تواند در حکم محرکی به موجب افزایش انگیزه معامله‌گران برای ورود نقدینگی به جریان معاملات عمل کند. نتیجه آن را می‌توان در معاملات پررونق امروز بانکی‌ها مشاهده کرد که عمدتاً با تقاضای قابل توجهی روبرو شدند.

در وهله دوم با توجه به اینکه نمادهای بزرگی از بازار پس از برگزاری مجمع، طی روزهای آتی بازگشایی خواهندشد و با توجه به آنکه اغلب آنها درصد بالایی از سود هر سهم را بین سهامداران تقسیم کرده‌اند، به واسطه همین موضوع با کاهش قیمت سهام به اندازه سود تقسیمی روبرو خواهند شد که همین امر می‌تواند با کاهش نسبت قیمت به درآمد در نمادها و بازار، خرید این نمادها را جذاب کند.

به این ترتیب اگرچه شیب نمودار شاخص نشان می‌دهد که احتمالاً معاملات فردا متعادلتر از امروز آغاز خواهد شد، اما با توجه به مسائل گفته شده به نظر می‌رسد که جهت معاملات روزهای آتی بورس را توجه سهامداران به گزارشات فصلی بهار در صنایع مختلف و البته چگونگی استقبال معاملهگران از بازگشایی نمادهای بزرگ به مجمع رفته، تعیین خواهدکرد.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــــــنــــــــجـــــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24