Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

با نزدیک شدن به روزهای پایانی تیر ماه، قطار رفت و برگشت نمادها جهت برگزاری مجامع سالیانه شتاب گرفته و بسیاری از معامله‌گران با توجه به شرایط فعلی بازار تمایلی به حضور در مجامع ندارند. بنابراین دور از ذهن نیست که روند فرسایشی فعلی تا پایان این ماه هم ادامه داشته باشد و پس از آن بهبود روند معاملات منوط به صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 21 تیر 1401 / جا خالی خریداران

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با فشار نسبی عرضه آغاز کرد و طبق روال عادی برنامه، خبری از خریداران نبود و همین امر موجب شد تا رفته‌رفته فروشنده‌ها مواضع خود را به تابلوی معاملات تحمیل نموده و با از دست رفتن اَبَرکانال 1.5 میلیون واحد، شاهد ثبت یک افت دیگر در قیمت اکثر نمادها باشیم. در بازار روز گذشته بیش از 80 درصد نمادها سرخ‌پوش بودند و همین عامل موجب شد تا میزان افت شاخص هم‌وزن بیش از 2 برابر نماگر اصلی بازار باشد. بر کسی پوشیده نیست که ارزش معاملات کماکان در پائین‌ترین سطح ممکن قرار داشته و خروج نقدینگی با قدرت (800 میلیارد تومان) ادامه دارد ... !

انصافا سخن گفتن درخصوص وضعیت این روزهای بازار دشوار است. طی روزهای اخیر بطور مفصل درخصوص دلایل افت بازار (کاهش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، نگرانی از بابت انتقال بورس کالا به وزارت صمت، سرکوب نرخ دلار نیمایی، نگرانی درخصوص وضعیت سیاسی، کاهش حجم و ارزش معاملات و ...) بطور مفصل بحث شد. به موارد اشاره شده، باید افزایش نرخ بهره بانکی را هم اضافه نمود. روز گذشته اعلام شد که نرخ بهره بین بانکی با یک رشد هر چند جزئی دیگر به 20.95 درصد رسیده است. حداقل نرخ توافق بازخرید هم 20.3 درصد شد. رشد نرخ بهره بین بانکی خبر خوبی برای بورس نیست.

از طرف دیگر با نزدیک شدن به روزهای پایانی تیر ماه، قطار رفت و برگشت نمادها جهت برگزاری مجامع سالیانه شتاب گرفته و بسیاری از معامله‌گران با توجه به شرایط فعلی بازار تمایلی به حضور در مجامع ندارند. بنابراین دور از ذهن نیست که روند فرسایشی فعلی تا پایان این ماه هم ادامه داشته باشد و پس از آن بهبود روند معاملات منوط به صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای خواهد بود.

با توجه به موارد اشاره شده، احتمالا برای امروز هم معاملات ضعیفی را داشته باشیم. با این حال تحت تاثیر افت دو جلسه معاملاتی اخیر، احتمالا در نیمه دوم بازار امروز، بهبود نسبی تقاضا در برخی از نمادهای نزدیک شده به سطوح حمایتی را داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24