Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی نیاز به بمباران خبری و ورود نقدینگی دارد. در غیر اینصورت با از دست رفتن کانال 1.5 میلیون واحد کار دشوار خواهد شد. به ویژه اینکه تحلیلگران تکنیکی هم معتقدند شاخص کل در روند اصلاحی شکل گرفته تا سطوح یک میلیون و 450 – 460 هزار واحدی به عقب‌گرد خود ادامه خواهد داد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 20 تیر 1401 / کانال 1.5 میلیون واحد پَر

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات نخستین روز کاری هفته را در یک بین‌التعطیلین، بی‌رمق و سرد آغاز کرد و با ثبت یک افت 4 هزار واحدی دیگر اَبَرکانال 1.5 میلیون واحد را از دست رفته دید. در این روز عرضه در کلیت بازار بالا بود و همین موضوع موجب شد تا میزان افت شاخص هم‌وزن بیش از دماسنج اصلی بازار باشد. افت ارزش معاملات تا سطوح 3 هزار میلیارد تومانی در کنار تداوم خروج نقدینگی نشان از حال و روز وخیم بازار دارد و این در شرایطی است که اتفاقا بازارهای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته به آرامش نسبی رسیدند اما در بورس تهران کماکان استراتژی معامله‌گران بر پایه فروش و خروج از بازار بنا شده است؛ چراکه تتمه اعتماد باقی مانده هم تحت تاثیر سیاست‌های دولت پَر کشیده است.

البته قرار گرفتن در یک روز نیمه تعطیل هم در بی‌رمق بودن بازار بی‌تاثیر نبوده است اما به هر جهت از کنار بی‌اعتمادی ایجاد شده به سادگی نمی‌توان گذر کرد. این روزها زمزمه‌ها و بحث‌ها درخصوص واگذاری تصمیمات بورس کالا به وزیر صمت باعث شده تا معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیش از هر زمان دیگری نسبت به آینده سودآوری بنگاه‌های بورسی و فرابورسی احساس نگرانی کنند. جواد جهرمی، معاون بورس کالا گفت: با پیگیری‌های رییس سازمان بورس و وزیر اقتصاد، دولت مخالفت خود را در این خصوص طی نامه‌ای در جلسه ۵ تیر ماه اعلام کرده است. امیدواریم نمایندگان مجلس هم این موضوع را مورد بررسی قرار دهند، زیرا این طرح می‌تواند مشکلات جدی را برای بازار سرمایه و شرکت‌های تولیدی ایجاد کند.

همانطور که قبلا هم اشاره شد، بازار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی نیاز به بمباران خبری و ورود نقدینگی دارد. در غیر اینصورت با از دست رفتن کانال 1.5 میلیون واحد کار دشوار خواهد شد. به ویژه اینکه تحلیلگران تکنیکی هم معتقدند شاخص کل در روند اصلاحی شکل گرفته تا سطوح یک میلیون و 450 – 460 هزار واحدی به عقب‌گرد خود ادامه خواهد داد. برای امروز احتمالا بازار با همان فرمان ضعیف و کُشنده خود آغاز به کار کند اما به نظر می‌رسد با گذر از یک ساعت ابتدایی معاملات، به مرور سمت تقاضا مقداری تقویت گردد. نکته مهم اینکه طی روزهای باقی مانده از تیر ماه، به مرور رفت و برگشت نماد‌ها جهت برگزاری مجامع سالانه شدت خواهد گرفت و همین موضوع منجر به احتیاط بیشتر معامله‌گران و کاهش حجم و ارزش معاملات خواهد شد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24