Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تنها ابزار بازار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای در دهه پایانی تیر ماه و پس از آن گزارش‌های تولید و فروش ماهانه است. البته تحولات کدال هم شبیه به تیغ دو لبه هستند و باید امیدوار بود که حاشیه سود شرکت‌ها تحت تاثیر رشد نرخ فروش محصولات تقویت شده باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 18 تیر 1401 / سلاح‌های کشتار جمعی در بورس

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه تحت تاثیر ریزش نفت و سایر کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، بی‌رمق و با فشار نسبی عرضه آغاز کرد و تقریبا این وضعیت تا پایان ساعت معاملات ادامه داشت. در نتیجه این رویداد، شاخص کل با افت بیش از 8 هزار واحدی باری دیگر متمایل به ابتدای کانال 1.5 میلیون واحد گردید و شاخص هم‌وزن که آینه واقعی‌تر وضعیت بازار است، کاهش حدود 0.6 درصدی را ثبت کرد. در بازار چهارشنبه باری دیگر ارزش معاملات کاهشی شد و طبق روال معمول، مسیر خروج نقدینگی با قدرت ادامه داشت ... !

از آمار و ارقام و افت جدی کامودیتی‌ها در واپسین ساعت‌های سه‌شنبه شب که بگذریم، به این واقعیت می‌رسیم که دیگر انرژی برای حرکت رو به جلو نمانده است. یک روز کامودیتی‌ها ترمز حرکت رو به جلو را می‌گیرند، یک روز مصوبات شبانه دولت و قیمت‌گذاری دستوری نفس بازار را می‌گیرد و روزی دیگر سرکوب نرخ ارز، ابهام در واگذاری بلوک خودروسازان، اخبار منفی مذاکرات و ... ! در واقع تمام ابزارهای که می‌توانستند عاملی برای اتفاقات مثبت در سال 1401 و یک حرکت رو به جلوی خوب باشند، تبدیل به سلاح‌های کشتار جمعی شده‌اند و حال می‌بینیم که بازار به حال خود رها شده و حتی برای صنایع منتفع از افت قیمت کامودیتی هم تمایلی به سرمایه‌گذاری و خرید سهام دیده نمی‌شود.

البته قصد منفی‌بافی یا ایجاد ناامیدی نداریم اما از کنار واقعیات هم به سادگی نمی‌توان گذشت. همانطور که در گزارش صبح چهارشنبه هم اشاره شد، تنها ابزار بازار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای در دهه پایانی تیر ماه و پس از آن گزارش‌های تولید و فروش ماهانه است. البته تحولات کدال هم شبیه به تیغ دو لبه هستند و باید امیدوار بود که حاشیه سود شرکت‌ها تحت تاثیر رشد نرخ فروش محصولات تقویت شده باشد.

اما برای امروز هم انتظار خاصی از بازار نیست. قرار گرفتن در یک روز بین‌التعطیلی، نگرانی از بابت وضعیت بازارهای جهانی و نبود نقدینگی مانعی برای حرکت رو به جلو خواهد بود. احتمالا برای امروز بازاری نوسانی را داشته باشیم و کماکان باید امیدوار بود که کانال 1.5 میلیون واحد از دست نرود ... !

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24