Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

فعلا نشانه‌ای از برگشت قابل‌ملاحظه در روند کلی قیمت‌ها و معاملات مشاهده نمی‌شود و شیب نمودار شاخص از آن حکایت دارد که اگر اخبار موثر و امیدبخشی منتشر نشود، طبیعتاً رگه‌هایی از عرضه‌های امروز به آغاز معاملات فردا سرایت خواهدکرد.

پیش بینی بورس فردا 12 تیر 1401/ نشانه مثبتی وجود ندارد!

بورس24 : بورس تهران در شرایطی نخستین روز هفته را مطابق انتظار با افزایش تحرکات فروشندگان آغاز کرد که تقریبا اکثریت صنایع تحت‌تاثیر مسائل تاثیرگذار رخ‌داده در روزهای پایانی هفته گذشته با تشدید فشار فروش روبرو شدند. بدین‌ترتیب در شرایطی که نماگرهای بورسی از ابتدا رو به پایین و در مدار منفی حرکت کردند، شاخص کل با افت بیش از 12 هزار واحدی و شاخص هم‌وزن نیز با عقب‌نشینی 4300 واحدی روبرو شدند. ارزش معاملات خرد در سطح 3350 میلیارد تومان قرار گرفت و کدهای حقیقی حدود 630 میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. بی‌شک تداوم این روند مانع بزرگی برای ورود پولهای قدرتمند به بازار سرمایه است.

پایان بی‌نتیجه مذاکرات در دوحه خوشبینی‌ها را نسبت به احیای برجام کمرنگ کرده و صنایع داخلی امروز با افزایش فشار فروش روبرو شدند. از سویی تشدید سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی بخصوص فدرال رزرو سبب شده تا با ایجاد ترس از رکود احتمالی در اقتصاد جهانی، در آخرین روزهای هفته نیز شاهد تداوم روند ریزشی بازارهای جهانی بخصوص افت قیمت کامودیتی‌ها باشیم. واضح است که افت قیمت در بازارهای جهانی، نگرانی را میان سرمایه‌گذاران بورس تهران افزایش خواهد داد.

هرچند برخی کارشناسان معتقدند که قیمت کامودیتی‌ها احتمالاً ریزش جدی دیگری نخواهدداشت و به نوعی درآمد و سودسازی آتی شرکت‌های کامودیتی‌محور و صادراتی با تهدید جدی روبرو نخواهدشد، اما به هر جهت عده‌ای از سهامداران ترجیح می‌دهند به دلیل ابهام در آینده بازارهای جهانی، دست به عصا حرکت کنند. با این حال فروش در محدوده‌های فعلی قیمتی در نمادهای ارزنده کامودیتی‌محور آن هم با توجه به گارد صعودی نرخ دلار که در صورت تداوم، موجب رشد میانگین نرخ نیما نیز خواهد شد، بدون بررسی عملیاتی و بنیادی هر نماد به طور جداگانه منطقی به نظر نمی‌رسد.

بدین‌ترتیب در بررسی روند شاخصه‌های عملکردی بازار سهام فعلا نشانه‌ای از برگشت قابل‌ملاحظه در روند کلی قیمت‌ها و معاملات مشاهده نمی‌شود و شیب نمودار شاخص از آن حکایت دارد که اگر اخبار موثر و امیدبخشی منتشر نشود، طبیعتاً رگه‌هایی از عرضه‌های امروز به آغاز معاملات فردا سرایت خواهدکرد.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــنــــجــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24