Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

فعلا با توجه به وضعیت شاخصه‌های عملکردی بازار سهام، به نظر می‌رسد که طبیعتا دست‌کم در ابتدای معاملات فردا، عرضه‌ها در بازار فعال باشند.

پیش بینی بورس فردا 6 تیر 1401/ در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی

بورس24 : بورس تهران معاملات امروز را در حالی با افزایش تحرکات فروشندگان دنبال نمود که در نتیجه تداوم معاملات کم رمق و کم‌حجم تا انتهای معاملات، شاخص کل حدود 19 هزار و شاخص هم وزن نیز نزدیک به 5000 واحد عقب‌نشینی کردند. این در حالی است که ارزش معاملات خرد در سطح 3600 میلیارد تومان قرار گرفت و همزمان با خروج حدود 550 میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها، 217 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت وارد شد.

در شرایطی که همزان با سفر بورل به تهران و با داغ شدن بحث آغاز دوباره مذاکرات احیای برجام امید به بهبود تقاضا در صنایع داخلی و مرتبط با برجام می‌رفت، بر خلاف انتظار روند کم‌رمق، پرعرضه و کسل کننده‌ای را در کلیت بازار سرمایه مشاهده کردیم.

چنانچه اغلب نمادهای صنعت خودرو که روز گذشته تحت تاثیر افزایش امیدها به احیای برجام و اخبار واگذاری بلوک سهام دولتی دو خودروساز بزرگ با افزایش تقاضا همراه شدند، امروز با سرایت هیجان فروش موجود در کلیت بازار پرعرضه دنبال شدند.

از سویی شاید تاثیر احتمالی خوشبینی به مذاکرات بر نرخ دلار، سهامداران را کمی مردد کرده‌است. اما پر واضح است که با رفع تحریم‌ها و همزمان با ثبات و گشایشات اقتصادی شکل گرفته پس از احیای برجام، شرکت‌ها وضعیت مالی و عملیاتی به مراتب بهتری را تجربه خواهندکرد. ضمن آنکه دلار نیمایی فعلا مبنای ارزشگذاری سهام است و لازم است سهامداران این مساله را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کنند. البته گویا سهامداران این روزها تحولات بازارهای جهانی به ویژه روند نزولی قیمت کامودیتی‌ها را به دقت رصد می‌کنند.

حال بازارهای جهانی فردا بازگشایی می‌شوند و باید دید چه روند قیمتی را در پیش خواهند گرفت. چرا که چگونگی بازگشایی این بازارها بر فضای معاملاتی صنایع کامودیتی‌محور به عنوان بخش بزرگی از بازار سرمایه موثر است. فعلا با توجه به وضعیت شاخصه‌های عملکردی بازار سهام، به نظر می‌رسد که طبیعتا دست‌کم در ابتدای معاملات فردا، عرضه‌ها در بازار فعال باشند. اما باید منتظر ماند و دید که سمت تقاضا، توان و انگیزه لازم برای بهبود فضای معاملات را در ادامه معاملات فردا خواهند داشت یا روند کم‌رمق و کم‌حجم معاملات همچنان تداوم خواهدیافت؟

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــنــــجــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24