Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار فردا گوشه چشمی به بازارهای جهانی نیز خواهد داشت، اما با توجه به شیب شاخص در ساعت پایانی طبیعتاً بخشی از تقاضا به ابتدای معاملات فردا سرایت کرده و احتمالاً معاملاتی متعادل را شاهد خواهیم‌ بود.

پیش بینی بورس فردا 23 خرداد 1401/ یک امشب را آسوده بخوابیم؟

بورس24 : بورس تهران معاملات امروز را در شرایطی متعادل و با رگه‌های منفی آغاز کرد که همزمان با رنج کشی‌های مثبت خودرویی‌ها و پالایشی‌ها شاهد بهبود وضعیت تقاضا به ویژه در بزرگان بودیم. بدین ترتیب در نهایت شاخص کل با پیشروی 14100 واحدی و شاخص هم وزن با افزایش 1555 واحدی روبرو شدند. ارزش معاملات خرد به 4200 میلیارد تومان رسید و میزان خروج نقدینگی حقیقی کاهش محسوسی یافت.

به نظر می‌رسد که رسیدن سهم‌ها به کف قیمتی خود در کنار تداوم روند صعودی نرخ دلار و تاکید هرچند کلامی سیاست‌گذاران بر جلوگیری از افزایش فاصله بین نرخ نیما و دلار آزاد خریداران را ترغیب به ورود نقدینگی به بازار سرمایه که در زمان اوج گیری تورم می‌تواند به عنوان سپر تورمی عمل کند، کرده‌است. روند امروز بازار بویژه در برخی صنایع چون پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها در صورت تداوم می‌تواند بر این نکته تاکید کند که اگر سهامداران صبور بوده و هیجانی تصمیم نگیرند و ناامیدانه اقدام به فروش نکنند، سهام ارزنده می‌تواند راه خود را جدا کرده و موجب تزریق جو مثبت به کل بازار گردد.

به هر ترتیب تاکید صرافان ارزی در جلسه ویژه ارزی امروز آن بود که بانک مرکزی نباید اجازه دهد که اختلاف دلار نیمایی و آزاد افزایش یابد. بدین ترتیب در شرایطی که بازار منتظر است تا ببینند بانک مرکزی چه سیاستی را نسبت به کاهش این فاصله در پیش می‌گیرد. طبیعتاً نرخ نیمایی و آزاد دیر یا زود به یکدیگر نزدیک خواهندشد. با نگاهی به روند و پارامترهای اقتصادی موثر بر بورس در سالهای پیش مشخص است که هرگاه نرخ نیما و دلار آزاد به یکدیگر نزدیک شده اند انگیزه سرمایه‌گذار برای ورود به بازار سرمایه افزایش یافته است.

به هر حال با توجه به آنکه بازارهای جهانی در انتظار نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره هستند و طبیعتاً بازار فردا گوشه چشمی به بازارهای جهانی نیز خواهد داشت، اما با توجه به شیب شاخص در ساعت پایانی طبیعتاً بخشی از تقاضا به ابتدای معاملات فردا سرایت کرده و احتمالاً معاملاتی متعادل را شاهد خواهیم‌بود.

برای مشاهده متن کامل چشم انداز بازار فردا ایــــنــــجــــا کلیک کنید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24