Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک کارشناس خودرو گفت: چالش بین فعالان خودرویی و بخش خصوصی با وزارت صمت در عرضه خودرو موضوع جدیدی نیست و بخش خصوصی متناسب با قدرت اقتصادی خود، مخالف عرضه خودرو در بورس کالا بود و با ابراز مخالفت ها، وزارت صمت تصمیم به لغو عرضه خودرو در بورس کالا گرفت.

مخالفت بخش خصوصی با عرضه خودرو در بورس کالا، علت اصلی  لغو عرضه بود

بورس24 : یک کارشناس خودرو گفت: چالش بین فعالان خودرویی و بخش خصوصی با وزارت صمت در عرضه خودرو موضوع جدیدی نیست و بخش خصوصی متناسب با قدرت اقتصادی خود، مخالف عرضه خودرو در بورس کالا بود و با ابراز مخالفت ها، وزارت صمت تصمیم به لغو عرضه خودرو در بورس کالا گرفت.

فربد زاوه در گفتگو با خبرنگار بورس24 افزود: عرضه خودرو به  بورس کالا به علت رقابت بین بخش خصوصی با دولت و وزارت صمت لغو شد زیرا از یک طرف دولت تلاش می کند قیمت خودرو را دولتی تر کند و تعیین کننده نرخ خودرو باشد که کاملا مغایر با دستور 8 ماده ای رئیس جمهور مبنی بر بنگاهداری دولت است و از طرف دیگر بخش خصوصی هم نمی خواهد از دولت تمکین قدرت کند چون شرکت سهامی عام است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی متناسب با قدرت تولیدی و اقتصادی خود ، مخالف عرضه خودرو در بورس کالا بود و دو شرکت خودروسازی کیان موتور و بهمن خودرو از مخالفین اصلی عرضه بودند که مخالفت خود را ابراز کردند.

زاوه با بررسی سامانه جامع یکپارچه خودرو و بورس کالا گفت: سامانه جامع یکپارچه خودرو سامانه ای دولتی است و قرار است هر سه ماه یکبار قرعه کشی خودرو داشته باشد و تعداد محدودی خودرو عرضه کند و به فروش برساند در حالیکه سامانه  بورس کالا ، خودرو را مستقیما از طریق کارخانه عرضه می کند و قطعا برای عرضه خودرو بین این دو سامانه،  بورس کالا گزینه بهتری برای عرضه است.

وی درباره لغو عرضه خودرو در بورس کالا گفت: چالش بین فعالان خودرویی با وزارت صمت درعرضه خودرو موضوع جدیدی نیست و این چالش با تمکین بخش خصوصی از سیاست های وزارت صمت و یا توافق پشت پرده با این وزارتخانه از میان خواهد رفت.

وی فرضیه هک شدن سامانه بورس کالا را برای عرضه خودرو منتفی دانست و گفت: سامانه بورس کالا در هنگام اعلام لغوعرضه ، فعال بود و سامانه یکپارچه خودرو نیز طبق تصمیم سازمان حمایت از مصرف کنندگان قبل از لغو دستورعرضه به بورس، غیرفعال شده بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24