Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در بازار طلا و مسکن، معامله‌گران دلار 35 – 36 هزار تومانی را پذیرفته‌اند اما برچیده شدن اعتماد عمومی موجب شده تا بورس تهران همچنان با دلار 24 هزار تومانی معامله شود ! بدون شک این توازن مجددا برقرار خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 21 خرداد 1401 / سَرخورده

1) پیش بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات آخرین روز کاری هفته را تحت تاثیر کاهش نگرانی‌ها نسبت به احتمال صدور قطعنامه با لحن تُند از سوی شورای حکام، متعادل و با رگه‌هایی از تقاضا، آغاز کرد و حتی شرایط می‌توانست بهتر از سطح تصورات پیش برود اما انتشار یکباره خبر تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا آن هم درست در زمان پیش گشایش بازار، موجب سرخوردگی معامله‌گران و یک بازار کسل‌کننده با وجود رشد محدود 5 هزار واحدی شاخص گردید. در این روز ارزش معاملات با یک افت دیگر به 3.500 میلیارد تومان رسید و رقمی بالغ بر 255 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

به شکل واضحی مشخص است که بازار در سطوح فعلی فروشنده جدی ندارد اما متاسفانه دولت هر روز یک ریسک و ابهام جدید به بازار تحمیل می‌کند و ترمز رشد بازار را می‌کشد. یک روز خاموشی برق، یک روز صورت مالی پر ابهام شرکت‌های پالایش، یک روز سرکوب دلار نیما، یک روز مداخله در بازار ارز، یک روز شایعه افزایش نرخ سود بانکی، یک روز رشد نرخ خوراک گاز، یک روز قطعی گاز، یک روز ابهام در واگذاری بلوک خودروسازان، یک روز ممنوعیت صادراتی، یک روز تعیین عوارض صادراتی و حالا هم توقف عرضه خودرو در بورس کالا به لطف قدرت بالای مافیای دلالان !! البته در این بین عرضه‌های اولیه و قفل شدن نقدینگی حقیقی‌ها هم بی‌تاثیر نبوده است !

یکی از عواملی که سبب نجات صنعت سیمان و سودآور شدن شرکت‌های این گروه طی 2 سال اخیر گردید، ورود سیمان به بورس کالا بود. نکته مهم اینکه با خبر قطعی برق در فصل گرما، تقاضا برای سیمان در بورس کالا افزایش یافت و این رویداد شفافیت و اثرات ورود یک کالا به رینگ صنعتی را نشان می‌دهد ! شک نکنید صنعت خودرو هم این مسیر را طی خواهد کرد و ورود خودرو به بورس کالا با تاخیر اتفاق خواهد افتاد اما مشکل اینجاست که این خبرها و سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت، صدمه جدی به بدنه نحیف و رنجور بازار وارد می‌کند. انصافا نجیب‌تر از فعالان بازار سرمایه برای جبران کسری بودجه و اعمال سیاست‌های غیرعلمی پیدا نکردید ؟!

طی یک ماه اخیر فستیوالی از سیاست‌های مخرب دولتی موجب شده تا با وجود انتظارات تورمی، شاهد روند کاهشی قیمت سهام در بازار سرمایه باشیم. نتیجه همین سیاست‌ها و مداخلات است که سبب می‌شود روند خروج پول کماکان ادامه داشته باشد و به یکباره ارزش معاملات افت سنگین 50 درصدی را تجربه کند ! جالب اینجاست که در بازار طلا و مسکن، معامله‌گران دلار 35 – 36 هزار تومانی را پذیرفته‌اند اما برچیده شدن اعتماد عمومی موجب شده تا بورس تهران همچنان با دلار 24 هزار تومانی معامله شود ! بدون شک این توازن مجددا برقرار خواهد شد.

با توجه به موارد یاد شده و با وجود کاهش ریسک سیاسی و در نظر گرفتن نفوذ دلار به کانال 32 هزار تومانی، بهتر است برای امروز پیش‌بینی خاصی نداشته باشیم. چراکه بازار استحقاق رشد دارد اما گویا عده‌ای صرفا نگران رشد بازار سرمایه‌اند ... ! فعالان بازار هیچگاه حضور رئیس دولت در زمان انتخابات ریاست جمهوری در تالار سعادت‌آباد و وعده‌های داده شده را که دقیقا عکس آن رخ داد، فراموش نخواهند کرد ... !!

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24