Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

واضح است که اگر بورس از روند صعودی خود فاصله بگیرد رفتارهای هیجانی در بازار قوت خواهدگرفت، اما چنانچه پارامترهای موثر بر بازار به نفع بازار حرکت کنند می‌توان به تدریج به متعادل تر و بهتر شدن روند معاملات همراه با بهبود نسبی تحرکات تقاضا به ویژه در نیمه دوم امیدوار بود...

پیش بینی بورس در روز 8 خرداد 1401 / نیمه اول بازار تماشاچی باش!

بورس24 : بازار سهام معاملات امروز را در حالی متعادل و مثبت آغاز کرد که تنها پس از نیم ساعت شاهد غلبه خریداران بر فروشندگان در عموم نمادها بودیم. بدین‌ترتیب شاهد افت بیش از 0.7 درصدی شاخص کل و 0.97 درصدی شاخص هم‌وزن بودیم.

در این میان نکته قابل‌توجه فشار فروش شکل‌گرفته در نمادهای شاخص خودرویی بود که به واسطه آن شاهد قرارگیری سه نماد بزرگ خساپا، خگستر و خودرو در صدر برترین حجم صفوف فروش بودیم. جو منفی شکل گرفته در این نمادها به صنایع دیگر نیز سرایت کرده و موجب تداوم روند نزولی نماگرها گردید.

البته طبیعی است که این شرایط پایدار نخواهدبود و نمادهای بنیادی همچون پالایشی‌ها راه خود را جدا خواهندکرد. به گونه‌ای دیگر فاز احتیاطی بورس به جهت ابهام در پارامترهای موثر بر بازار بویژه سرانجام برجام، همیشگی نبوده و تنها فرصتی برای اصلاح پورتفوی سهامداران خواهدبود.

اکنون با اینکه دلار آزاد به سطوح 31 هزار تومان نزدیک شده، اما نرخ نیمایی هنوز شاهد نوسانات خاصی نبوده‌است. هرچند احتمالاً با ادامه این روند شاهد نوسانات مثبتی در نرخ نیمایی نیز خواهیم‌بود. عاملی که در کنار ثبات نرخ های فعلی ‌جهانی، می‌تواند موتور محرک رشد نمادهای صادراتی و دلارمحور شود.

البته سهامداران زیادی از عدم تغییرات مثبت پورتفوی خود حتی در صورت تداوم رشد شاخص می‌گویند و معتقدند که وضعیت پورتفوهایشان و شاخص تناسبی با یکدیگر ندارند. همین مساله موجب شده تا برخی به دید نوسانگیری به معاملات ورود کرده و موجب تداوم روند اصلاحی بازار شوند.

حال شیب نمودار شاخص و روند صفوف خرید و فروش نشان می‌دهد که احتمالاً شاخص‌ها در روز آتی در مدار منفی و با افزایش تحرکات سمت عرضه کار خود را آغاز خواهندکرد.

اگرچه واضح است که اگر بورس از روند صعودی خود فاصله بگیرد رفتارهای هیجانی در بازار قوت خواهدگرفت، اما چنانچه پارامترهای موثر بر بازار به نفع بازار حرکت کنند می‌توان به تدریج به متعادل تر و بهتر شدن روند معاملات همراه با بهبود نسبی تحرکات تقاضا به ویژه در نیمه دوم امیدوار بود.

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24