Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : با تداوم رشد شاخص دلار و در پی آن کاهش نسبی ارزش کامودیتی‌ها و همچنین کاهش هرچند اندک نرخ دلار و البته با سرایت بخشی از عرضه‌های چهارشنبه به معاملات امروز، معاملات در عموم نمادها به ویژه بزرگان عموماً در بازه‌های منفی دنبال شد ، شاخص کل حدود 1 درصد افت کرد...

پیش بینی وضعیت بورس در اول خرداد 1401

بورس24 : با تداوم رشد شاخص دلار و در پی آن کاهش نسبی ارزش کامودیتی‌ها و همچنین کاهش هرچند اندک نرخ دلار و البته با سرایت بخشی از عرضه‌های چهارشنبه به معاملات امروز، معاملات در عموم نمادها به ویژه بزرگان عموماً در بازه‌های منفی دنبال شد ، شاخص کل حدود 1 درصد افت کرد.

صورت‌های مالی پالایشی‌ها برای زمستان منتشر شد و این نمادها با انتشار گزارشاتی محافظه‌کارانه، عملکردی ضعیفتر از انتظار را ارائه دادند. هرچند برخی کارشناسان معتقدند که افزایش سودآوری پالایشی‌ها در صورت‌های حسابرسی‌شده نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده محتمل است و با وجود تمامی ابهاماتشان، این امر در کنار سطوح جذاب کرک اسپرد می‌تواند سهام پالایشی را همچنان برای سرمایه‌گذاری جذاب نگه دارد. البته بخشی از فروش‌های چندروز گذشته ناشی سیو سود برخی معامله گران پس از رشدهای اخیر نیز هست.

با این حال انتظارات تورمی تقویت شده و از سویی نرخ دلار فعلا در کانال 30 هزار تومانی است. به همین دلیل است که حتی در منفی‌ها نیز خریداران حضور دارند و به بهبود وضعیت کلی معاملات پس از یک وقفه کوتاه امیدوارند.

اما فعلاً با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی و همچنین احتمال تاثیر برخی اخبار از آینده مذاکرات برجام بر روند دلار و با توجه به اتمام معاملات اکثر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز در قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت‌های پایانی ، می‌توان انتظار داشت معاملات فردا با تحرکات سمت عرضه آغاز شده و روندی نزدیک به امروز را شاهد باشیم. هرچند امید می‌رود به تدریج و با گذر از نیمه اول، خریداران فشار فروش را تا حدودی کنترل کرده و جریان معاملاتی روان تر و بهتری را نظاره‌گر باشیم.

در غیر این صورت ممکن است مدت زمان اصلاح شاخص کمی بیشتر از پیش بینی‌ها باشد.

البته با توجه به اصلاح قیمتی صورت گرفته در نمادهای کوچک زراعت و غذایی در هفته گذشته و با جریان یافتن نقدینگی از سایر گروه‌ها به این نمادها و در نهایت پایان یافتن معاملات نمادهای زیادی در این دو گروه در صف‌های خرید و بازه‌های مثبت، برای فردا نیز انتظار بر شروع معاملاتشان در مدار مثبت یا بعضاً سقف قیمتی می‌باشد که این موضوع با توجه به حجم مبنای پایین در این گروه ها، می‌تواند در ساعات ابتدایی بازار وضعیت شاخص هم وزن را بهتر کرده و یا به تغییر روند آن کمک کند.

مشاهده چشم انداز کامل بازار فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24