Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

گفت و گوی بورس 24 با نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه

تحلیل نیما میرزایی / پالایشگاه ها میدان دار می شوند

گفت  و گوی بورس24   با نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه :


◀️رشد اخیر بازار سرمایه را وضعیت حبابی شکل یا نامتناسب با واقعیت اقتصاد نمی‌دانم. ما از یک سو شاهد ثبات و حتی افزایش نرخ ارز نیمایی مبنای محاسبات شرکت‌های مان بوده‌ایم، از بُعد جهانی هم قیمت‌های کامودیتی‌ها ‌و خود نفت شاهد قیمت‌های صعودی در ماه‌های اخیر بوده است، علیرغم اصلاحاتی که در برخی از بخش‌ها داشته‌ایم. با توجه به چشم انداز با ثبات نفت و کامودیتی‌ها، وضعیت کلی بورس وضعیت متناسب با رشد سودآوری شرکت‌ها بوده و ان شاالله ادامه دارد.

◀️رشد بازار سرمایه بیش از  نرخ تورم ، موضوعی منفی نیست.  بلکه رشدهای هیجانی ، می‌تواند مشکل‌زا باشد ، اگر نه به صورت تاریخی  بازدهی بازار سرمایه نسبت به تورم میانگین جامعه در بازه چند ساله بیشتر بوده است.  بخشی از اتفاقات سال ۹۹، به دلیل هجوم گسترده مردم به سمت بازار سرمایه آن هم از روش مستقیم بود.

◀️ در وضعیت فعلی چیزی که از سیاست‌گذاری‌ها برداشت می‌شود ، این است که با درایت و وسواس بیشتری اهرم‌های اقتصادی را کنترل کنند. بنابراین نگرانی چندانی از این که بازار بخواهد هیجانات شدیدی بگیرد ، وجود ندارد و کنترل‌ها هم انجام می‌شود.

◀️یکی از مهمترین‌ موارد، بحث ثبات در نرخ بهره بین بانکی است که می‌بینید چند ماه گذشته در محدوده ۲۰ درصدتثبیت شده است ، سایر اهرم‌های اقتصادی از جمله دلار هم به نسبت وضعیت ثابتی داشته است.

◀️  به نظر می‌رسد،  با نفت ۱۰۰ دلاری، با دلار نیما ۲۵ دلاری، با نرخ بهره ۲۰ درصدی عدد ۱ میلیون و ۶۰۰ برای شاخص عددی منطقی است. البته پیش از مجامع ممکن است که شاهد پیش خور شدن باشیم و  تا محدوده ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد هم حرکت کنیم،  ولی ارقام فعلی اعداد منطقی هستند.

◀️صنعت پالایشگاهی جزو صنایع پیشتاز  بوده است و  کماکان همین طور است و بزرگترین محرک آن هم بحث افزایش سودآوری که در کرک‌اسپرد  است و اگر قیمت جهانی نفت در مسیر فعلی خود حرکت کند که یک مسیر صعودی است ، خوش بین هستم که گروه پالایشی کماکان جز گروه پیشتاز بازار باشد و البته باید اشاره کنیم که این جهش سودآوری لزوما" در ماه‌های آینده یا در بلند مدت نمی‌تواند ماندگار باشد، ولی در افق کوتاه مدت ۲ تا ۳ ماه آینده احتمالا" گروه پالایشی تا حد زیادی بتواند میدان‌دار معاملات و کلیت بورس باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24