Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بهترین حالت برای افزایش متناوب و در نهایت حذف کامل دامنه نوسان، حالتی است که سهام شناور شرکتها بالا باشد، این موضوع باعث می شود که بازار عمق بیشتری داشته باشد و امکان دستکاری آسان قیمت ها از سوی برخی از اشخاص وجود نداشته باشد.

بهترین موقعیت برای حذف دامنه نوسان چه زمانی است؟

بورس24 - عباس کشوری: بطور کلی موافق حذف دامنه نوسان در یک بازه زمانی مناسب و بصورت متناوب و ضمن ملحوظ نظر قرار دادن برخی الزامات هستم. بنابراین بهترین زمان جهت افزایش و در نهایت حذف دامنه نوسان، زمانی است که الزامات، زیرساختها و پیش نیازهای لازم در نظر گرفته شده باشد.

در حال حاضر و در شرایط فعلی حذف کامل دامنه نوسان در بازار سرمایه تبعات منفی خود را به دنبال خواهد داشت، چرا که بازار از شفافیت و کارایی لازم برخوردار نیست. البته ذکر این نکته ضروریست که در مقطع کنونی نیز شرکتهایی وجود دارند که امکان افزایش دامنه نوسان برای سهام آنها وجود دارد، اما تعداد این شرکتها محدود است.

بهترین حالت برای افزایش متناوب و در نهایت حذف کامل دامنه نوسان، حالتی است که سهام شناور شرکت ها بالا باشد، این موضوع باعث می شود که بازار عمق بیشتری داشته باشد و امکان دستکاری آسان قیمت ها از سوی برخی از اشخاص وجود نداشته باشد، به دلیل اینکه دستکاری و نوسان قیمت ها بدون توجه به ارزش ذاتی سهام شرکت ها، باعث متضرر شدن بسیاری از فعالان خرد بازار سرمایه خواهد شد.

در مجموع می توان اینگونه جمع بندی نمود که لازمه حذف کامل دامنه نوسان شفافیت بیشتر شرکت ها و حرکت بازار به سوی یک بازار کاراست، یعنی بازاری که عموم سرمایه گذاران از اطلاعات مرتبط به شرکتها آگاهی کافی و لازم را داشته باشندکه این موضوع سبب آن می شود که قیمت سهام شرکت های موجود در بازار به ارزش ذاتی آنها نزدیک تر شوند و به تبع آن امکان دستکاری شدید قیمت ها و نوسان زیاد خنثی می شود و در نهایت فعالان بازار سرمایه به ویژه فعالان خرد، از بابت حذف دامنه نوسان متضرر نخواهند شد.

مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران

 برای اطلاع از وضعیت بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای دیدن نبض بازار امروز کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از اخبار عرضه های اولیه کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24