Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز بازاری پر عرضه مدنظر است. فشار فروش یک ساعت پایانی بازار از یکسو و وضع عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد و فلزات اساسی که البته جزئیات آن مشخص نیست، می‌تواند عاملی برای افزایش سطح عرضه در کلیت بازار باشد. 

پیش‌بینی وضعیت بورس 23 فروردین 1401 / میل به استراحت

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته متعادل و با رگه‌های مثبت آغاز کرد و با وجود عرضه‌های جدی اما خریداران هم پای کار بودند و هر عرضه‌ای از راه رسید را بلعیدند. در نتیجه این رویداد شاخص کل با رشد بیش از 5 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 480 هزار واحدی نزدیک شد. در بازار روز گذشته با وجود خروج نقدینگی محدود، اما تعداد نمادهای سبزپوش بیش از نمادهای سرخ‌پوش بود و این در شرایطی است که در دوره تعادلی بازار، ارزش معاملات مقداری افت کرده است. به نظر پس از رشد خوب هفته‌های اخیر، یک دوره دست به دست شدن سهام و کف‌سازی اتفاق خوبی برای جذب انرژی و رشد مجدد قیمت‌ها باشد. همانطور که قبلا هم اشاره شد، نقدینگی موجود در بازار به خوبی میان صنایع توزیع شده و تحرکات خوبی را در اکثر گروه‌ها شاهد هستیم. رشد بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل، مهر تائیدی بر این ادعا است.

و اما نکته مهم اینکه این روزها شاهد تحرکات ارز در بازار آزاد و رسیدن دلار به کانال 28 هزار تومانی هستیم. برخی معتقدند ایجاد دست‌انداز در مذاکرات وین و گره خوردن آن به تحولات روسیه دلیل رشد نرخ ارز است و عده‌ای دیگر معتقدند با شرایط اقتصادی موجود و با در نظر گرفتن تورم انتظاری، دولت راهی به غیر از حرکت دادن دلار به سمت کانال 30 هزار تومانی ندارد. اما به هر جهت آنچه این روزها دیده می‌شود رشد همگام دلار نیمایی و نزدیک شدن آن به کانال 25 هزار تومانی است. به نظر دولت برای سال جاری شکاف این دو نرخ را کمتر می‌کند و در صورت حصول توافق احتمالا تک نرخی شدن ارز را داشته باشیم. بنابراین سود بسیاری از شرکت‌ها برای سال جاری هم افزایشی خواهد بود و این سیگنال خوبی برای بازار است.

اما برای امروز بازاری پر عرضه مدنظر است. فشار فروش یک ساعت پایانی بازار از یکسو و وضع عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد و فلزات اساسی که البته جزئیات آن مشخص نیست، می‌تواند عاملی برای افزایش سطح عرضه در کلیت بازار باشد.

برای اطلاع از مجامع بورسی این هفته روی لینک کلیک کنید↪️

برای دیدن تحلیل های بورس جدید روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از اخبار بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24