Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رییس سازمان بورس در رابطه با تغییر دامنه نوسان گفت: هنوز هیات مدیره در این مورد مصوبه ای صادر نکرده است اما برنامه این است دامنه نوسان به صورت تدریجی در بازار متعادل افزایش پیدا کنند اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

عشقی: زمان دقیق افزایش دامنه نوسان مشخص نیست

بورس24 : ظهر امروز آیین رونمایی از بازار معاملات فرآورده های آتی نفتا و متانول در بورس انرژی با حضور رییس سازمان بورس، مدیرعامل بورس انرژی ایران و سایر مدیران بازار سرمایه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: شرکت‌هایی که توانستند محصولات خود را در بازارهای کالایی عرصه کنند از این فرصت منتفع شدند، علاوه بر اینکه عرضه محصولات در بورس کالا سبب شفافیت قیمت‌ها می‌شود. در حال حاضر بیش از یک سوم بورس تهران مربوط به محصولات پتروشیمی و شیمیایی است زمانی که شرکت‌ها محصولات خود را در این بازار عرصه می‌کنند دیگر از لحاظ قیمت و شفافیت نگرانی وجود نخواهد داشت.

برای اطلاع از نبض بازار بورس و سهام امروز روی لینک کنید ↪️

مجید عشقی در ادامه اظهار کرد: سازمان بورس تمام اقدامات خود را به منظور عرضه کالاهای تولیدی در بازارهایی کالایی پیگیری خواهد کرد. طی چندماه اخیر که بازار گاز صادراتی در کشورها با مشکل مواجه شدند گاز طبیعی ایران نیز با مشکلاتی برخورد کرد که با پیگیری های سازمان این امر برطرف شد. معتقدم چاره بلند مدت این مهم این است که قیمت به صورت داخلی و منطقه‌ای مشخص شود. ما در سازمان بورس و بورس انرژی سعی داریم که نیاز شرکت‌ها را به واسطه ابزارها مرتفع سازیم.

او در ادامه افزود: یکی از مشکلات اساسی بحث هوشمندسازی ابزارهای معاملاتی مشتقه است، در این راستا از مدیران عامل مربوط به این حوزه می‌خواهم تمام اقدامات خود را در این حوزه انجام دهند. تمام مقررات و قوانینی که در حوزه کالایی نوشته شده پیگیری‌های لازم را در راستای بروزرسانی آن ها انجام خواهیم داد زیرا اکنون ذی‌نفعان بازار سرمایه متعدد شده است امیدواریم به راه‌اندازی معاملات آتی در بورس انرژی به عنوان مرجع حوزه انرژی در سطح منطقه تبدیل شویم.

برای مشاهده اخبار  بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

در پایان این مراسم رییس سازمان بورس اوراق بهادار در جمع خبرنگاران بیان کرد: در رابطه با آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت باید یگویم که تقریبا بیش از ۹۵ درصد سود توسط شرکت ها پرداخت شده و سرموعد به حساب مشمولان واریز می شود.

او در خصوص برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت نیز بیان کرد: این موضوع در زیرمجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی بوده اما هنوز تصمیم گیری نهایی اتخاذ نشده است. در حال حاضر چند شرکت به دلیل عدم وجود نقدیندگی یا افزایش سرمایه سود خود را پرداخت نکرده اند که تنها ۳ یا ۴ درصد میزان که سود را شامل می شود. به دلیل منافعی که برای سهامداران سهام عدالت قائل هستیم افزایش سرمایه ها برای مشمولان نیز اعمال می شود در مورد شرکت های که سود خود را پرداخت نکردند مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد.

مجید عشقی در رابطه با عدم استقبال از پذیره نویسی سرخابی ها بیان کرد: با این دو شرکت طبق مقررارت عمل می شود. این شرکت ها مانند سایر عرضه ها متعهد پذیره نویس دارند که باید طبق مقررات عمل کنند.

برای اطلاع از زمان دقیق خرید ارز نیما روی لینک کنید.↪️

رییس سازمان بورس اوراق بهادار همچنین در رابطه با تغییر دامنه نوسان اظهار کرد: هنوز هیات مدیره در این مورد مصوبه ای صادر نکرده است اما برنامه این است دامنه نوسان به صورت تدریجی در بازار متعادل افزایش پیدا کنند اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24